این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و فناوری دریا، جلد ۵۶، شماره ۵۶، صفحات ۴۸-۵۴

عنوان فارسی محاسبه الگوریتم طراحی بدنه شناورهای تندرو و بررسی رفتار دینامیکی یک مدل کاتاماران پروازی (سرشی)
چکیده فارسی مقاله در این مقاله ابتدا به بررسی اعداد بدون بعد موثر در عملکرد هیدرودینامیکی شناورهای تندرو سرشی پرداخته می‌شود. سپس با بررسی روند طراحی و ساخت شناورهای تندرو، الگوریتم طراحی یک مدل شناور کوچک مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد. در پایان با محاسبه مقاومت هیدرودینامیکی، ضریب لیفت بدنه، میزان آبخور، و محل مرکز فشار، پدیده لحظه شروع سرش، و عملکرد هیدرودینامیکی شناور بررسی می شود. در نهایت با بکارگیری الگوریتم ذکر شده، محل مناسبی برای مرکز فشار با 3 درصد نامیزانی نسبت به مرکز جرم بدست می آید که این مسئله سبب می شود توانی معادل 200 وات در مرحله طراحی بدست آید. این میزان توان با خطای حدود 5 درصد با مقادیر تجربی منطبق می شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Calculating The Framework Design Algorithm Of High Speed Planing Boats and Investigating The Hydrodynamic Performance of a Planing Catamaron
چکیده انگلیسی مقاله In this paper, Non dimensional numbers and their influence on the performance of high speed planing crafts are studied as the first stage of the design process. Then the process of designing the planing high speed crafts is studied by discussing the design algorithm for a small planing catamaran model. Continuously, some of the hull parameters like lift and drag coefficients, center of pressure position and draft variation versus boat speed changes, etc. are analyzed and then porpoising phenomena, hydrodynamic performance, and the second in which hull starts to plan over the water are determined. At the end, by the aid of the new algorithm the best position for the center of the pressure is attained with 3 percent error. Thus the power of 200 watts is attained for the example model. This amount of power , in compare with experimental data, shows 5 percent of error.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مسعود ترابی آزاد | torabi azad
استادیار دانشکده علوم وفنون دریایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال (Islamic azad university of tehran north)

عبدالحسین نوروزی |
دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک دریا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دانشکده علوم و فنون دریایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال (Islamic azad university of tehran north)

محمد حسین صادقی | hossein sadeghi
کارشناس ارشد معماری سازه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناس فنی بخش تحقیقات، گروه شناورهای تندرو
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)

احمد فخرایی |
کارشناس ارشد معماری سازه دانشگاه صنعتی شریف، کارشناس فنی بخش سازه گروه شناورهای تندرو
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)


نشانی اینترنتی http://navy.iranjournals.ir/article_1279_ca576d6a40e7554862d06b339b16aaa5.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/972/article-972-199024.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات