این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و فناوری کامپوزیت، جلد ۳، شماره ۳، صفحات ۲۲۵-۲۳۲

عنوان فارسی بررسی تجربی تاثیر افزودن نانو‌لوله‌های کربنی بر جدایش بین لایه‌ای ناشی از سوراخ‌کاری کامپوزیت شیشه/اپوکسی
چکیده فارسی مقاله امروزه استفاده از مواد کامپوزیتی به‌ویژه در صنایع هوافضا و خودروسازی به‌طور روز افزونی در حال افزایش می‌باشد. سوراخ‌کاری فرآیند اصلی برای مونتاژ کردن اجزای کامپوزیتی است. آسیب‌های فرایند سوراخ‌کاری مانند جدایش بین لایه‌ای و ترک خوردگی ماتریس در اطراف سوراخ، در نهایت ممکن است باعث افت در استحکام باقیمانده‌ی اجزای سوراخ‌کاری شده، شود. در این مقاله اثر پارامترهای سوراخ‌کاری نظیر نرخ پیشروی، سرعت اسپیندل و قطر مته سوراخ‌کاری بر نیروی محوری و فاکتور جدایش بین لایه‌ای برای نمونه‌های کامپوزیتی با درصدهای مختلف نانو‌لوله کربنی اصلاح شده، بررسی شده است. همچنین در این تحقیق از روش تاگوچی برای طراحی آزمایش به‌منظور تجزیه و تحلیل تاثیر پارامترهای ماشین‌کاری بر نیروی محوری و فاکتور جدایش بین لایه‌ای استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد که با افزودن نانو لوله کربنی تا درصد مشخصی (در حدود 5/0 درصد وزنی)، نیروی محوری و جدایش بین لایه‌ای کاهش می‌یابد. همچنین با کاهش نرخ پیشروی و افزایش سرعت اسپیندل
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Experimental investigation of carbon nanotube addition on delamination induced drilling of glass-epoxy composites
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, using composite materials has been grown increasingly especially in aerospace and automobile manufacturing. Composite drilling is the main machining process for assembling the composite components. The damages caused by drilling process, such as delamination, fiber breakage, fiber pull out and matrix cracking around the hole can decrease the residual strength of drilled components. In this paper, the effect of drilling parameters such as feed rate, spindle speed and drill diameter on the thrust force, delamination for composite specimens with different percentages of nano fibers are discussed. Taguchi method is used for Designing of Experiment to analysis effect of machining parameters (feed rate, spindle speed, drill diameter) and percentage of nano particles on the thrust force and delamination factor. The results show that by increasing carbon nano tube up to a special percentage (about 5%) delamination and thrust force decrease. Also, by decreasing feed rate and increasing spindle speed, thrust force and delamination factor decrease
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رسول عباسی |
دانشجوی کارشناسی ارشد،دانشگاه تفرش، تفرش، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تفرش (Tafresh university)

حسین حیدری |
استادیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه تفرش، تفرش، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تفرش (Tafresh university)

محمد حسین پل | mohammad hossein پل
استادیار،مهندسی مکانیک، دانشگاه تفرش، تفرش، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تفرش (Tafresh university)


نشانی اینترنتی http://jstc.iust.ac.ir/article_20340_ae60cc7b0e01439f8859b6b5e8187ac2.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/978/article-978-199573.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات