این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۰، شماره ۵۵، صفحات ۸۳-۱۰۴

عنوان فارسی تأثیر ابعادهوش سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی در بین مدیران بانک قوامین شهر تهران
چکیده فارسی مقاله تحقیق پیرامون هوش به عنوان مفهومی جذّاب و کنجکاوی برانگیز، در بسیاری از رشته­ها مورد توجّه قرار گرفته است .هدف تحقیق بررسی تاٌثیر ابعادهوش سازمانی بر رفتار شهروند سازمانی مدیران در بانک قوامین تهران بود. جامعه ی آماری شامل کلیه مدیران بانک قوامین شهر تهران بود که تعداد آن 260 نفر بودند. نمونه‌گیری به صورت تصادفی ساده است.حجم نمونه با توجه به جامعه آماری با استفاده فرمول کوکران155 نفرتعیین شد. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی بوده و به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه های استاندارد هوش سازمانی استفاده شد . اطلاعات گردآوری شده با استفاده از نرم افزار آماری SPSS با آزمون های آماری توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . یافته های تحقیق با استفاده از آزمون رگرسیون خطی دلالت بر این امر داشت  ، که ابعاد هوش سازمانی(بینش راهبردی، چشم انداز مشترک،میل به تغییر ، اشتیاق ،فشار عملکرد ،اتحاد و توافق وبه کار گیری دانش) بر رفتار شهروند سازمانی تاٌثیر دارد . در این راستا مدیران بانک قوامین شعب شهر تهران می توانند، فرآیندی منظم و رسمی برای بررسی مشکلات پیش رو رادر دستور کار قرار دهند. در برنامه راهبردی تجدید نظر نموده و به  تعهد سازمان در قبال مراجعه کنندگان توجه داشته باشند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هوش، هوش سازمانی، شهروندی سازمانی،

عنوان انگلیسی The Effect of Organizational Intelligence Dimensions on Organizational Citizenship Behavior among Managers of the QAWAMIN Bank of Tehran City
چکیده انگلیسی مقاله this study is about Intelligence as an attractive and curious concept that has been considered in many disciplines. The purpose of the study was to identify the impact of organizational intelligence on organizational citizenship behavior of managers of QAWAMIN Bank of Tehran City. The population consisted of all the managers of the QAWAMIN Bank in Tehran, numbering 260 people. Sampling was simple random sampling. The sample size was determined 150 persons using the COCHRAN formula.  The research method was descriptive-survey and in order to collect the required data, standard organizational intelligence questionnaires were used. The collected data were analyzed by SPSS software using descriptive and inferential statistics. Findings of the research linear regression test indicated that the dimensions of organizational intelligence (Strategic insight, shared vision, desire for change, passion, performance pressure, unity and agreement, and knowledge use) affect organizational citizenship behavior. In this regard, the directors of the QAWAMIN Bank Tehran Branch can arrange a regular and formalized process to address the problems ahead andrevise the Strategic Plan and take into account the organization's commitment to the referrals.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله صدیقه طوطیان اصفهانی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی

لیلا گودرزی |
کارشناس ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات


نشانی اینترنتی http://phr.jrl.police.ir/article_92167_52b00cdbe9db2dc1b2846981bb1ebbed.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1216/article-1216-2015411.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات