این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
منابع انسانی ناجا
، جلد ۹، شماره ۵۴، صفحات ۳۵-۵۸
عنوان فارسی
بررسی رابطه تخلفات با اطلاعات فردی کارکنان ناجا با روش دادهکاوی
چکیده فارسی مقاله
تخلفات کارکنان یکی از مهمترین مسائل حوزه مدیریت منابع انسانی سازمان میباشد و در صورت نبود مکانیسمی برای شناسایی کارکنان مستعد تخلف، سازمان با چالشهای مختلفی مواجه خواهد شد. با استفاده از فنهای دادهکاوی میتوان بهترین بهره را از انبوه اطلاعات جمعآوریشده سازمانها برد. هدف این تحقیق بررسی رابطه تخلفات با اطلاعات فردی کارکنان ناجا با روش دادهکاوی میباشد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش، از نوع توصیفی و تحلیلی بر اساس روش دادهکاوی میباشد. تعداد 43 عنوان تخلف در سطح ناجا تعریف شده میباشد. تعداد 5 مورد ازاین تخلفات که از میزان سطح وقوع یا جامع آماری هدف از فراوانی بالاتری برخوردار می باشند را تحت عنوان تخلفات شایع از آنان یاد میشود و شامل: 1- غیبت 2- سستی و سهلانگاری در انجام وظایف 3- عدم حضور بهموقع در محل خدمت 4- عدم رعایت قوانین و مقررات و 5 - عدم احساس مسئولیت میباشد جامعه آماری این تحقیق، دادههای مربوط به تخلفات شایع کارکنان ناجا و حجم نمونه دادههای سال 1395 می باشد. بررسی روشهای مختلف دادهکاوی نشان داد که بهترین روش برای دادههای موجود و تحلیل تخلفات کارکنان، روش درخت تصمیم C5 میباشد. در فرآیند تحقیق دادهها به دو دسته آزمایشی و آموزشی تقسیم و صحت پیشبینی بر این اساس در حالتهای مختلف تعیین گردید. نتایج حاصله نشان داد که برجستهترین خصیصه کارکنان در وقوع تخلف به ترتیب اهمیت ا) رسته 2) یگان محل خدمت و 3) سن خدمتی می باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the relationship between violations and the individual information of NAJA staff using the data mining method
چکیده انگلیسی مقاله
Employee malfeasances are one of the most important issues of an organization human resources management. The lack of a mechanism to identify abusive employees causes the organization to face various challenges. Using data mining methods technicians can benefit from the bulk of information gathered by organizations. The purpose of this study is to investigate the relationship between violations and the individual information, using data mining method. This research is applied in terms of purpose and descriptive – analytical in terms of method, based on data mining procedure. There are 43 violations in the NAJA level. Five of these violations, which are more frequent than the incidence rate or objective statistical community, are referred to as "common violations" and include: 1) absenteeism 2) laziness and laxity in the performance of duties. 3) not to be on time at service place 4) failure to observe laws and regulations 5) lack of responsibility. The population of this research, Data on common misconduct of NAJA staff and sample size Data is 1395 years. Investigating different methods of data mining showed that the best method for the existing data and analysis of employee violations is the method of decision tree C5. In the research process, data is divided into experimental and educational categories and based on this prediction accuracy was determined in different situations. The results showed that the most prominent feature of employees in the occurrence of an offense is in the order of importance of (1) category 2) service unit and 3) service age.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
صمد شیرپور |
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات
غلامرضا شاه محمدی |
عضو هیئتعلمی دانشگاه علوم انتظامی امین ناجا
اکرم پسندیده |
عضو هیئتعلمی دانشگاه علوم انتظامی امین ناجا
نشانی اینترنتی
http://phr.jrl.police.ir/article_92158_9ebd145e9e12faa238b194c0133c65a4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1216/article-1216-2015415.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات