این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۲۸، شماره ۳، صفحات ۱۵۷-۱۷۵
عنوان فارسی
واکاوی تاثیر تعدیلگر ارزش لذتجویی در فرآیند وفاداری به برند
چکیده فارسی مقاله
وفاداری به برند به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر بر موفقیت اقدامات بازاریابی شناخته میشود که از عوامل و شرایط متعدد و متنوعی تاثیر میپذیرد. شناخت دقیق این عوامل و تعیین میزان اثرگذاری هر یک از آنها، در کمک به مدیران جهت تصمیمگیری درست از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین، هدف این پژوهش شناسایی و بررسی عوامل موثر بر وفاداری به برند سونی و تحلیل اثر تعدیلگر ارزش لذتجویی بر فرآیند توسعه وفاداری است. این پژوهش، توصیفیـپیمایشی و از نوع کاربردی است و جامعه آماری آن را مشتریان برند سونی در استان یزد تشکیل میدهند. به منظور جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شده که پایایی و روایی آن تایید شده است. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از روش مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان داد که رضایت مشتری، ارزش برند، اعتماد به برند، کیفیت ادراکشده و مشتریمداری تاثیر معناداری بر وفاداری به برند سونی دارند که از بین عوامل پنجگانه فوق رضایت به برند بیشترین اثرگذاری را دارد. همچنین یافتههای این پژوهش نشان داد ارزش لذتجویی تنها روابط بین رضایتـوفاداری و ارزش برندـوفاداری را تعدیل میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analyzing the Moderating Effect of Hedonic Value on Process of Developing Brand Loyalty
چکیده انگلیسی مقاله
Brand loyalty is one of the most important factors affecting the success of marketing efforts, which, in turn, is under the influence of numerous and diverse factors and conditions. Identifying these factors and determining the effect of each significantly help managers to make the right decisions. Therefore, the aim of this article is identifying and examining thefactors influencing brand loyalty and analyzing the moderating effect of hedonic value on the process of developing brand loyalty. This study is a descriptive and applied survey and its statistical population were chosen from Sony’s customers in Yazd Province. Structural equation modeling has been used for data analyzing. The results show that customer satisfaction, brand value, brand trust, perceived quality and customer orientation have strong impact on brand loyalty, while the highest effect belongs to satisfaction. The findings also show that hedonic value only moderates the relationship between satisfaction - loyalty and brand value - and loyalty.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیررضا کنجکاو منفرد | amir reza konjkav monfared
yazd university, iran
یزد، بلوار شهید عابدی، کوچه باران، پلاک 17
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
حسین رضایی دولت آبادی | hossein rezaei dolatabadi
isfahan university, iran
دانشکده علوم ادرای و اقتصاد دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
مرتضی محمودی میمند | morteza mahmoodi meimand
yazd imam javad institute, iran
عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی امام جواد یزد
سازمان اصلی تایید شده
: موسسه آموزش عالی امام جواد
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1321-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202073.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات