این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۲۸، شماره ۲، صفحات ۱۰۸-۱۳۴
عنوان فارسی
اولویت بندی عوامل موثر بر هوشمندی استراتژیک یک سازمان دانش بنیان
چکیده فارسی مقاله
آنچه در دنیای امروز سازما نهای دان شبنیان را با دنیای چند دهه قبل آنها متمایز میکند، محیط ناپایدار، رقابت جهانی و توسعه روزافزون ارتباطات و مبادلات سریع اطلاعات است. سازما نهای دان شبنیان برای مصون ماندن از امواج سهمگین محیطی و نیز سازگاری با الزامات رقابتی چار های جز کسب اطلاعات محیطی از طریق هوشمندی استراتژیک ندارند. هدف پژوهش حاضر اولوی تبندی عوامل موثر بر هوشمندی استراتژیک در سازما نهای دانش بنیان است که بر این اساس، عوامل موثر بر هوشمندی استراتژیک سازمان در دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی شناسایی و رتبه بندی می شوند. این پژوهش کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی است. ابزار جم عآوری اطلاعات پرسشنامه است که دربرگیرنده مقایسات زوجی بین معیارهای اصلی و گزین هها است. پس از بدست آوردن اوزان با استفاده از اعداد فازی مثلثی هف تگانه و تبدیل اعداد فازی مثلثی به اعداد فازی قطعی وزن شاخ صها بدست م یآید و در آخر رتب هبندی نهایی با استفاده از تکنیک فازی صورت م یپذیرد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که در سازما نهای دان شبنیان هوشمندی منابع انسانی برای هوشمندی استراتژیک درون سازمانی و هوشمندی مشتریان برای هوشمندی استراتژیک برون سازمانی از بیشترین اهمیت برخوردار است. به علاوه تلاش و کوشش کارکنان برای هوشمندی منابع انسانی و شناسایی فرص تهای خلاقانه موجود در ارتباط با هوشمندی مشتریان، در سازما نهای دان شبنیان بیشترین اهمیت را داراست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Prioritizing the Factors Affecting Strategic Intelligence in Knowledge-based Organizations
چکیده انگلیسی مقاله
What, in today’s world, distinguishes the knowledge-based organizations from their world of a few decades ago, are a highly volatile environment, global competition and increasing development of communication and rapid exchange of information. To remain safe from frightening environmental surges and compatibility with competitive commitments, knowledge-based organizations need to get environmental information through strategic intelligence. The purpose of this study is to prioritize the factors affecting strategic intelligence in knowledge-based organizations, on which basis the affecting factors are identified and ranked in two parts: ‘inner’ and ‘outer’ organizational. This is an applied research and the method of research is a descriptive survey. The data was collected through a questionnaire that includes paired comparisons between the main criteria and options. The weight of indicators are achieved, after obtaining the weights using seven triangular fuzzy numbers and converting triangular fuzzy numbers into definitive fuzzy numbers, and at the end, the final prioritization is reached using fuzzy techniques. The results suggest that in the knowledge-based organizations, smartness of human resources is of utmost importance for internal strategic intelligence and the smartness of customers is of utmost importance for external strategic intelligence. In addition, the efforts of staff for the smartness of human resources, and to identify innovative opportunities in connection with the smartness of customers has the highest importance in the knowledge-based organization.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی شریعت نژاد | ali shariat nejad
lorestan university
دانشگاه لرستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه لرستان (Lorestan university)
محمد حکاک | mohammad hakkak
lorestan university
دانشگاه لرستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه لرستان (Lorestan university)
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1081-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202078.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات