این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۲۸، شماره ۲، صفحات ۱۵۹-۱۸۰
عنوان فارسی
عوامل اثرگذار بر ارزش درک شده مشتریان در فروشگاه های زنجیره ای
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش شناسایی و بررسی متغیرهای اثرگذار بر ارزش در کشده مصرف کننده در فروشگا ههای زنجیر های بود. با توجه به هدف، این پژوهش از مطالعات درهم آمیخته است؛ مطالعه کیفی، جهت شناسایی متغیرهای اثرگذار بر ارزش در کشده مصرف کننده انجام گرفت و مطالعه کمی، جهت بررسی ارتباط میان متغیرها صورت گرفت. جامعه آماری این پژوهش مشتریان شعب فروشگا ههای زنجیر های شهروند در شهر تهران بوده و نمونه در مطالعه کمی 360 نفر از مشتریان را در برمی گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داد هها از نرم افزارهای SPSS-18 و Amos-18 بهره گرفته شد. جهت تع یین عوامل اثرگذار بر ارزش در کشده مصرف کننده بر مبنای نظریه هدف وسیله، شناسایی انتظارات و تمایلات مشتریان در ارتباط با ویژگ یهای فروشگاه مورد توجه قرار گرفت؛ نتایج این مطالعه 10 عامل را به عنوان متغیرهای اثرگذار بر ارزش در کشده مصرف کننده شناسایی کرد: 1. تنوع، اطمینان و کیفیت بالا؛ 2. توجه به رفاه مشتریان؛ 3. مطلوبیت محیط فیزیکی؛ 4. برخورد مناسب کارکنان؛ 5. نظم محیط فروشگاه و دسترسی آسان؛ 6. راحتی و امنیت؛ 7. قیمت مناسب؛ 8. شفافیت در قیم تها؛ 9. گستردگی فیزیکی و زمانی و 10 . لذت بخش بودن موزیک. بررسی ارتباط میان متغیرها در مدل نهایی نشان داد میزان برآورد استاندارد تاثیر انتظارات و تمایلات مشتریان در ارتباط با ویژگ یهای فروشگاه بر ارزش درک شده مشتری 91 / 0 و بر ارزش هیجانی، کارکردی و مالی در کشده به ترتیب 72 / 0، 75 / 0 و 56 / 0 است. با توجه به نتایج به دست آمده از این پژوهش، لازم است در راستای خلق ارزش برای مشتریان، شناسایی مستمر انتظارات و تمایلات مشتریان در ارتباط با ویژگی های فروشگاه همواره مورد توجه مدیران قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying Factors Affecting Customers’ Perceived Value in Chain-Stores
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study is to identify and evaluate the variables influencing consumer perceived value (CPV) in chain stores. Due to this purpose, the research uses combined methods, a qualitative method was conducted to identify variables affecting consumer perceived value and quantitative one was used to determine the relationship between variables. The statistical population of this study was customers of the branches of Shahrvand chain stores in Tehran, and the sample in the quantitative study consisted of 360 customers. For data analysis, SPSS-18 and Amos-18 software were used. To determine the variables influencing consumer perceived value, based on means-end theory, identifying customer expectations and desires related to store properties were taken into account; as a result, 10 factors were identified as the variables affecting consumer perceived value: 1. diversity, reliability and high quality; 2. the welfare of customers; 3. appropriateness of the physical environment; 4. the appropriate conduct of employees; 5. retail environment order and easy access; 6. comfort and security; 7. reasonable prices; 8. price transparency; 9. physical and temporal extent and 10. pleasurable music. Investigation of the relationship between variables in final model showed that customer expectancies and desires related to the store characteristic had significant effects on customer perceived value (β=.91, p<.0001) and on the emotional value (β=.72, p<.0001), functional value(β=.75, p<.0001) and monetary value (β=.56, p<.0001). Based on the result of this research, it is necessary that the management continuously pays attention to recognizing customer expectancies and desires related to store characteristics.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرشته آخوندی | fereshteh akhoondi
esfahan
اصفهان
حسین سماواتیان | hossein samavatian
esfahan
اصفهان
محمدرضا عابدی | mohammad reza abedi
esfahan
اصفهان
شادی زارعی | shadi zare ee
esfahan
اصفهان
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1014-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202080.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات