این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۲۷، شماره ۴، صفحات ۱۱۷-۱۳۸
عنوان فارسی
پژوهشی در تأثیرگذاری ارزش پیشنهادی حوزه واسط مشتری، جهت طراحی مدل کسب و کار همراه با رویکرد BMO
چکیده فارسی مقاله
مدلهای کسب و کار مورد استفاده در تجارت همراه در صورتی برای مشتریان دارای منافع خواهند بود که ارزش پیشنهادی موجود در ابزار همراه مانند استفاده از سرویس در هر مکان، آسایش، محلیسازی و شخصیسازی را به مشتریان خود در سرویس پیشنهادی ارائه نمایند. این پژوهش به دنبال آن است که به بررسی عوامل موثر در طراحی مدل کسب و کار تجارت همراه در حوزه واسط مشتری با استفاده از آنتولوژی مدل کسب و کار استروالدر بپردازد. به این صورت که ابتدا با استفاده از روش فرا تلفیق، عوامل موثر در طراحی مولفههای مدل کسب و کار تجارت همراه در حوزههای واسط مشتری و محصول استخراج میگردد. برای تائید و صحهگذاری عوامل شناسایی شده تحلیل واریانس درون گروهی، تحلیل هم بستگی و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد استفاده قرار میگیرد. یافته های این پژوهش نشان دهنده تاثیرگذاری مولفههای واسط مشتری روی محصول در مدل کسب و کار تجارت همراه است. نتایج این پژوهش برای بازیگران فعال در شبکه ارزش تجارت همراه از جمله بانکها، اپراتورها، فراهمکنندگان سرویسهای ارزش افزوده، قابل استفاده میباشد. بنابراین پژوهش حاضر می تواند در پیشبرد علم در حوزه طراحی مدل های کسب و کار سهم داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigation of Effective Factors in Designing Mobile Business Model in Customer Interface based on BMO
چکیده انگلیسی مقاله
Mobile commerce business models will be beneficial for customers if the proposed services include service usage at any location, ability to localize/personalize and comfort in using services. The objective of this research is to explain mobile commerce and design business model in customer interface and product using Osterwalder business model anthology. Hence, this research aims to design and confirm effective factors in designing customer and product interface in mobile commerce business model at macro level. This is done primarily by using Meta synthesis, for extracting factors in mobile commerce business models. Confirming factors and relationship between customer interface with product done by Bonferroni test, correlation analysis, regression analysis. Finding show positive relationship of customer interface on product in propose mobile commerce business model. The results of this research are helpful for active players in mobile commerce value network such as banks, operators and value added service providers (VASP). Formerly, researches conducted for business model design for mobile commerce are limited. Therefore, this research can be influential in mobile commerce business model advancement.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا رزمی | zahra razmi
college of economic and social science, alzahra uni, tehran, iran
تهران- میدان شیخ بهایی- دانشگاه الزهرا- دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نسترن حاجی حیدری | nastaran haji heydari
college of management, tehran uni, bridge of gisha, tehran, iran
پل گیشا، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
عاطفه السادات حسینی کیا | atefeh sadat hosseini kia
college of economic and social science, alzahra uni, tehran, iran
تهران- میدان شیخ بهایی- دانشگاه الزهرا- دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-361-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202095.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات