این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۲۷، شماره ۳، صفحات ۱۳۱-۱۴۶
عنوان فارسی
بررسی کیفیت خدمات فروش و اثر آن بر رضایت مشتریان؛مطالعه موردی شرکت سایپا
چکیده فارسی مقاله
مفاهیم کیفیت خدمات و رضایت مشتریان از جمله مفاهیم مهم و مسئل هساز در نظریه و اجرای بازاریابی است. امروزه باتوجه به گسترش صنعت خدمات در دنیا، توجه به ابعاد مختلف یکفیت خدمات نیز افزایش یافته است و بسیاری از شرک تها در پی آن هستند که سطح یکفی خدمات خود را افزایش دهند و رضایت مشتریان را فراهم آورند. این مقاله، در پی ایجاد مقیاسی برای سنجش کیفیت خدمات ارائ هشده به مشتریان و رضایت آنان از شرکت سایپا بوده و با ایجاد یک مدل ساختاری، رابطه بین متغیرهای مربوط را آزموده است. جامعه آماری این پژوهش، مشتریان و کارکنان شرکت سایپا و نمون هبرداری در آن، به روش تصادفی انجام شده است. همچنین برای تع یین تعداد نمونه آماری برای پژوهش، از فرمول کوکران استفاده شد تا به حد کفایت پرس شنامه توزیع شود. برای مد لسازی، از نر مافزار لیزرل و منطق مد لسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان داد که کیفیت خدمات مشتریان در این شرکت را م یتوان با نُه شاخص، سنجید. همچنین مشخص شد که کیفیت خدمات ادرا کشده مشتریان، اثر مثبتی بر احساس رضایت آنها از شرکت داشته است و مشخص شد شاخ صهای مربوط به کیفیت خدمات نیز، با یکدیگر رابطه مستقیمی دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیفیت خدمات فنی ، کیفیت خدمات عملیاتی ، رضایت مشتریان
عنوان انگلیسی
Quality of sales service and its impact on customer satisfaction, as case studies Saipa
چکیده انگلیسی مقاله
Concepts of service quality and customer satisfaction as the most important problem in the theory and practice of marketing concepts are The article seeks to develop a scale to measure service quality and customer satisfaction is of SAIPA And creating a structural model of the relationship between the variables is tested. The research Saipa customers and employees have been The sampling was done randomly with the aid formula. The research Saipa customers and employees have been The sampling was done randomly with the aid formula..The research Saipa customers and employees have been The sampling was done randomly with the aid formula. LISREL and structural equation modeling software to model logic is used The sampling was done randomly with the aid formula. LISREL and structural equation modeling software to model logic is used A positive effect on customer perceived service quality and satisfaction of the participants were also correlated with measures of quality of service are the bees.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
یاسر سبحانی فرد | yaser sobhanifard
imam sadeq university
دانشگاه امام صادق علیه السلام
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه امام صادق (Imam sadigh university)
سعید چراغعلی | saeed cheraghali
imam sadeq university
دانشگاه امام صادق علیه السلام
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه امام صادق (Imam sadigh university)
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-865-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202103.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات