این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۲۷، شماره ۱، صفحات ۱۱۵-۱۳۲

عنوان فارسی بررسی عوامل مؤثر بر تبلیغ‌های شفاهی در صنعت بانکداری
چکیده فارسی مقاله با توجه به اهمیت انکارناپذیر تبلیغ‌ شفاهی در بازاریابی به‌ویژه در بخش خدمات مالی، بررسی عوامل مؤثر بر آن ضرورت دارد. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تأثیر عوامل زمینه‌ساز تبلیغ‌های شفاهی در صنعت بانکداری است. پژوهش حاضر به لحاظ روش و ماهیت، از نوع پژوهش‌های علی، به لحاظ اجرا، پیمایش و به لحاظ هدف، کاربردی بود و در آن از مدل‌یابی معادلات ساختاری برای بررسی روابط بین اجزای الگو استفاده گردید. جامعه آماری، مشتریان بانک‌های خصوصی شهرستان اراک در سال 1390 است. تعداد 425 پرسشنامه بین مشتریان بانک‌های خصوصی در شهرستان اراک توزیع گردید که از بین آنها، تعداد 386 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای بررسی روایی پرسشنامه از روش روایی سازه و شاخه تحلیل عاملی استفاده گردید. در پژوهش حاضر، به جز فرضیه تأثیر اعتماد بر تبلیغ‌های شفاهی، چهار فرضیه دیگر مورد تأیید قرار گرفت. بر اساس نتایج پژوهش، ابعاد کیفیت ارتباطات شامل رضایت، تعهد و اعتماد، به طور مستقیم و ارزش‌های مشترک به طور غیرمستقیم، به عنوان یکی از پیش‌فرض‌های ترغیب مشتریان بانک‌ها به تبلیغ‌های شفاهی مطرح بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Factors Affecting Oral Promotion in Banking Industry
چکیده انگلیسی مقاله Because of undeniable importance of oral or word of mouth promotion in marketing, especially in financial services, studying the underlying factors affecting it, is necessary. The main purpose of the present research is studying effective antecedents of oral promotion in banking industry. Methodologically, this research is an applied and causal survey. In order to investigate the relationship among various components of the research model, structural equation modeling was used. The population consists of private banks’ customers in the city of Arak in 2011. For data gathering purposes, 425 questionnaires were distributed, but only 386 questionnaires were returned for analysis. Meanwhile, construct validity and factor analysis were applied. Except for the hypothesis regarding the impact of trust on oral promotion, four other hypotheses were supported. Theresultsofthestudyindicatethatthedimensionsofrelationship quality consisting of satisfaction, commitment and trust directly affect persuading customers into oral promotion however, shared values have an indirect relationship with oral promotion through bank customers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Trust, Commitment, Relationship Quality, Satisfaction

نویسندگان مقاله سیدابوالقاسم میرا | seyed abolghasem mira
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

ماندانا پناهی وانانی | mandana panahi vanani
دانشگاه آزاد اسلامی اراک
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی اراک (Islamic azad university of arak)

امیرحسین پناهنده | amirhossein panahandeh
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

رضا شعبانی | reza sha abani
باشگاه پژوهشگران جوان


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-462&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202119.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات