این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۲۷، شماره ۱، صفحات ۱۵۹-۱۸۴
عنوان فارسی
تاثیر قصد تحریم بر تصمیم خرید در پرتو آمیزه بازاریابی
چکیده فارسی مقاله
تحریم یکی از مسائل پیشروی کشور است که بسیاری از ابعاد را به خود اختصاص میدهد. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر قصد تحریم بر تصمیم خرید در پرتو آمیزه بازاریابی برای خمیردندان آمریکایی در جامعه مصرفکنندگان تهران است. در بررسی حاضر، سه فرضیه مطرح گردید که فقط فرضیه سوم مورد پذیرش قرار نگرفت. نمونهای 345 نفری از مصرفکنندگان در تهران مورد بررسی قرار گرفت و گردآوری داده با ابزار پرسشنامه انجام شد. پرسشنامه از روایی و پایایی لازم نیز برخوردار بود، به طوری که سه سطح از روایی در آن تأیید گردید و در خصوص پایایی نیز از فن آلفای کرونباخ استفاده شد که نتیجه تقریبی 8/0 را نشان داد. برای تحلیل دادههای پرسشنامه نیز از نرمافزارهای آماری و فن تحلیل رگرسیون استفاده شده است. بر اساس نتایج پژوهش، مصرفکنندگان تهرانی قصد تحریم کالای آمریکایی در سطح ساده خرید را ندارند و سه آمیزه بازاریابی، محصول، قیمت و توزیع برای آنها مهم است و ترفیعی در محصولات آمریکایی نمیبینند. در خصوص آخرین متغیر، یعنی تصمیم خرید نیز فقط عنصر برند را مهم میدانند و واسطه برای آنها چندان تفاوتی ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Impact of Boycott Intention on Purchase Decision through Marketing Mix
چکیده انگلیسی مقاله
One of the issues Iran is facing with is boycott, which relates to various aspects. The purpose of this paper is to study the impact of boycott intention on purchase decision among consumers of American toothpastes in Tehran through marketing mix. Three hypotheses were formulated, among which the third one was not supported. The sample was 345 American toothpastes consumers. Data were gathered through a questionnaire which proved to be valid and reliable, so that three levels of validity were approved and Chronbach Alpha technique for reliability showed the approximate value of 0.80. Statistical softwares and regression technique were used to conduct data analysis. The research findings show that consumers of American toothpastes don’t have any boycott intention regarding the purchase of the product. Besides, three items of the marketing mix, i.e., product, price and place don’t seem to be significant to them and they see no promotion in American products. Regarding the last variable, purchase intention, they consider only brand important and the medium makes no difference to them.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Boycott, Boycott Intention, Purchase Decision, Marketing Mix
نویسندگان مقاله
محمدرضا خوش نشین لنگرودی | mohammadreza khoshneshin langerodi
موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
محمدرضا حمیدی زاده | mohammadreza hamidizadeh
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
حبیب الله طاهرپور کلانتری | habibollah taherpour kalantari
موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-464&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202121.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات