این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۲۶، شماره ۴، صفحات ۱۳۵-۱۵۰

عنوان فارسی شناسایی عوامل موثر بر تمایل صادرکنندگان صنایع غذایی به کنترل فعالیت‌های بین‌المللی در بازارهای خارجی (مورد مطالعه: صادرکنندگان صنایع غذایی در استان مازندران)
چکیده فارسی مقاله یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که شرکت‌ها باید در فرآیند انتخاب راهبرد‌های ورود به بازارهای خارجی اتخاذ کنند، این است که تا چه اندازه‌ای باید بر فعالیت‌های بین‌المللی خودشان کنترل داشته باشند و تا چه اندازه‌ای این فعالیت‌ها را به دیگران بسپارند. در این پژوهش با مرور جامع ادبیات موضوع، دوازده متغیر شامل عدم‌قطعیت کشور مقصد، عدم -قطعیت بازار محصول، عدم‌قطعیت رقابتی، عدم‌قطعیت در رفتار شرکای احتمالی، تجربه بین‌المللی، دانش فنی، مهارت بازاریابی، میزان سرمایه‌گذاری‌ کل، شدت رقابت صنعت، ماهیت فعالیت، اندازه‌ شرکت و مرتبط‌ بودن به‌عنوان تبیین-کننده‌های میزان تمایل شرکت‌ها به کنترل روی فعالیت‌های بین‌المللی خود پیشنهاد شد. برای آزمون فرضیه‌ پژوهش داده‌ها از 150 متخصص در 42 شرکت صادر‌کننده‌ صنایع غذایی استان مازندران جمع‌آوری شد. نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد که به جزء عدم‌قطعیت در رفتار شرکای احتمالی، سایر متغیرها تبیین‌کننده‌ خوبی برای متغیر میزان کنترل هستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Factors Affecting the Tendency of Food Exporters to Control Their International Activities in Foreign Markets: Case of Food Exporters in Mazandaran Province, Iran
چکیده انگلیسی مقاله One of the most important decisions companies should make in the process of selecting strategies to enter foreign markets is the extent to which they intend to control themselves and the extent of such international activities they choose to leave to other parties. Having comprehensively reviewed the related literature, the following 12 variables explaining the degree of tendency among companies to control their international activities were proposed: uncertainty of target country, uncertainty of the product market, competitive uncertainty, uncertainty of potential partners' behavior, international know-how experience, marketing skills, total amount of investment, competition intensity in the given industry, nature of the foreign (trade) activity, size of the firm, and finally, business relatedness. To test the research hypotheses, data were gathered from 150 experts in 42 food exporting companies in Mazandaran province. The results of data analysis demonstrated that except for uncertainty of potential partners' behavior, other variables could appropriately explain the control variable.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فاطمه گل علیزاده | fatemeh golalizadeh
دانشگاه مازندران، دانشکده علوم اقتصادی و اداری
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)

حمیدرضا رضوانی | hamidreza rezvani
دانشگاه مازندران، دانشکده علوم اقتصادی و اداری
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)

عاطفه طالب نژاد | atefeh talebnejad
دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم اقتصادی و اداری
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-454&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202128.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات