این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۲۶، شماره ۳، صفحات ۱۶۱-۱۸۶

عنوان فارسی بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی کارکنان شعب منطقه ۳ بانک ملّت تهران
چکیده فارسی مقاله حاضر با هدف بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی کارکنان در شعب منطقه 3 بانک ملّت تهران انجام شد. نوع تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش تحقیق، توصیفی، پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش، کلیه کارمندان شعب منطقه 3 بانک ملّت تهران در سال 1389 به تعداد 670 نفر بودند. حجم نمونه 162 نفر برآورد گردید که به صورت تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری پرسشنامه‌های کیفیت زندگی کاری والتون و رضایت شغلی مینه‌سوتا که با روش باز آزمایی آزمون انجام شدند به ترتیب 82/0و 88/0تعیین شد. به‌منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش آماری ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین کیفیت زندگی کاری و ابعاد آن با رضایت شغلی کارکنان منطقه 3 بانک ملّت تهران رابطه وجود دارد که ابعاد آن به ترتیب پرداخت منصفانه و کافی، قانون‌گرایی در سازمان، توسعه قابلیت‌های انسانی، وحدت و انسجام اجتماعی، وابستگی اجتماعی در زندگی کاری، فضای کلی زندگی، تأمین فرصت رشد و امنیت مداوم، و محیط کاری ایمن و بهداشتی بیشترین تأثیر را بر رضایت شغلی داشتند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Analysis of the Relationship between Quality of Work Life and Job Satisfaction in the Area 3 Local Branches of Bank Melat in Tehran
چکیده انگلیسی مقاله This article tries to study the relationship between “quality of work life” and “job satisfaction” among the employees of the area 3 local branches of Bank Melat in Tehran. As far as the purpose is concerned, this study is an applicable research while from the research methodology point of view, it is descriptive survey. Statistical population of the research covers of all the 670 employees of the area 3 local branches of Bank Melat in Tehran in 2010. A number of 162 employees were selected as samples of the study through stratified-random sampling. Data-collecting tools were questionnaires made based on Walton’s quality of work life (QWL) model and Minnesota Satisfaction Questionnaire (MSQ). They were tested and later retested to check the reliability of both questionnaires. It was revealed the reliability of the questionnaire based on QWL was r=0.82, while that of MSQ enjoyed r=0.88. Spearman regression technique was employed to analyze and interpret the data. The results of the study indicated that there was a significant relationship between quality of work life and job satisfaction among employees of the area 3 local branches of Bank Melat in Tehran. It is to be noted that the criteria in the quality of work life were sufficient and fair payment, rule of law in the organization, developing human capacities, solidarity and social cohesion, social dependence on work life, general life aspects, access to promotion and job security, and finally safe and healthy working environment.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ندا نفری | neda nafari
گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال (Islamic azad university of tehran north)

امیر لک عیان | amir lak ayan
رشته مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی، دانشکده مدیریت و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال (Islamic azad university of tehran north)


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-447&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202139.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات