این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۲۶، شماره ۱، صفحات ۱۳۹-۱۶۰
عنوان فارسی
تاثیر بازاریابی داخلی بر سکوت سازمانی: مطالعه موردی اداره امورمالیاتی شهر اصفهان
چکیده فارسی مقاله
بازاریابی داخلی تلاشی برنامهریزی شده است که در بازاریابی بهعنوان یک رویکرد به کار میرود تا بر مقاومت سازمان در برابر تغییر غلبه نموده و در آنها جهت اجرای اثربخش استراتژی سازمانی هماهنگی بینوظیفهای ایجاد نماید. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر سکوت سازمان در اداره امور مالیاتی شهر اصفهان است. در این راستا جهت تعیین پایایی پرسشنامه ضریب آلفایکرونباخ مورد محاسبه قرار گرفت که عدد 83/0 بهدست آمد که بیانگر پایایی مناسب پرسشنامه بود. جهت تعیین روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات اساتید و در نهایت بر اساس ضریب کندال، میزان روایی آن 80/0 محاسبه گردید. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارکنان اداره امور مالیاتی شهر اصفهان در سال 1391 بود که تعداد 720 نفر را شامل شد. نمونه آماری از بین کارکنان در هشت واحد مالیاتی به صورت تصادفی طبقهای متناسب با حجم جامعه آماری انتخاب شد که بر اساس حجم نمونه، 240 پرسشنامه توزیع گردید و در نهایت 222 پرسشنامه برگشت داده شد. دادههای جمعآوری شده توسط نرمافزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج حاصل از انجام تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه، مشخص گردید که بازاریابی داخلی تاثیر معنیداری بر سکوت سازمان دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effect of Internal Marketing on Organizational Silence: Case Study in Esfahan Taxation Office
چکیده انگلیسی مقاله
Internal Marketing is a planned try in marketing approach to overcome organization's resistance to change in a way to create inter-functional coordination for effective application of organizational strategy. This article tries to study the effect of internal marketing on organizational silence in Esfahan Taxation Office. In this line, Cronbach's alpha coefficient was employed to test the reliability of the questionnaire, showing an acceptable reliability (%83). Scholars' standpoints were taken into account in using the Kendall Coefficient to measure the validity, which was known to be %80. The statistical population of the research was Esfahan Taxation Office personnel in 2012, composed of 720 employees. Samples were selected from eight taxation departments in stratified random sampling method in a proportionate accordance to the statistical population volume. A number of 240 questionnaires were handed out among the sample population, out of which 222 filled-out questionnaires returned. The data were analyzed by SPSS software. The results indicate that Internal Marketing has a significant effect on Organizational Silence.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرضا دلوی | mohammad reza dalvi
دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان (Islamic azad university of dehaghan)
فرزانه سفیددشتی | farzaneh sefid dashti
دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه (Islamic azad university of mobarakeh)
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-428&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202155.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات