این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۲۵، شماره ۳، صفحات ۴۹-۶۶
عنوان فارسی
بررسی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه ارومیه بر اساس مدل سروکوال
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر به بررسی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی بر اساس مدل سروکوال از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه پرداخته است. در این مطالعه با استفاده از روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی، 200 نفر از دانشجویان با توجه به دانشکده محل خدمتT به صورت طبقهای متناسب با حجم هر یک از دانشکدهها به طور تصادفی انتخاب شدند. از پرسشنامه استاندارد سروکوال شامل ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات آموزشی، برای جمعآوری دادههای پژوهش استفاده شد. دادههای پژوهش پس از جمعآوری بر اساس فرضیههای پژوهش و با استفاده از آزمون T مستقل و تحلیل واریانس یک طرفه تحلیل شدند. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که بین عوامل محسوس، قابلیت اطمینان، پاسخگویی، تضمین و همدلی ادراک شده و مورد انتظار دانشجویان تفاوت معناداری وجود دارد. انتظارات دانشجویان فراتر از درک آنها از وضعیت موجود است و در هیچ یک از ابعاد کیفیت خدمات، انتظارات آنها برآورده نشده است. هم چنین بین متغیرهای جمعیت شناختی به استثنای مقاطع تحصیلی در جنسیت، گروه تحصیلی و دانشکده محل تحصیل دانشجویان، تفاوت معنا-داری مشاهده نشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the Quality of Educational Services in the University of Urmia through SERVQUAL Model
چکیده انگلیسی مقاله
This article has tried to study the quality of educational services in the University of Urmia on the basis of SERVQUAL model from the perspectives of postgraduate students. This study uses descriptive research method (correlation type). A number of 200 students are selected through stratified random method, proportionate to the volumes of the faculties concerned. The standard SERVQUAL questionnaire containing five-scale service quality dimensions was used for data collection. Later, the data were analyzed based on research hypotheses, using independent T-test and one-way variance analysis. The results indicated that there is a significant difference between, the perceived factors of tangibles, reliability, responsiveness, assurance and empathy and the ones expected by the students. Expectations of students are beyond their perception from status quo and their expectations are not met as far as any service elements were concerned. Furthermore, no significant difference was observed among demographic variables, except for academic level in gender, academic department and local faculty of students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن قلاوندی | hassan ghalavandi
دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
رقیه بهشتی راد | roghayeh beheshtirad
دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
علی رضا قلعه ای | alireza ghale ei
دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-410&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202167.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات