این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۲۴، شماره ۴، صفحات ۲۱-۵۳

عنوان فارسی تدوین راهبرد سازمان از طریق یکپارچگی SWOT، BSC و با استفاده از ابزارهای QFD و MBNQA و ارزیابی عملکرد
چکیده فارسی مقاله مدیریت راهبردی٬ هنر و علم تدوین٬ اجرا و ارزیابی تصمیم‌های وظیفه‌ای چندگانه است که سازمان را قادر می‌کند به اهداف بلندمدت خود دست یابد. فرایند مدیریت راهبردی، سه مرحله را شامل می‌شود: تدوین٬ اجرا و ارزیابی راهبرد. در پژوهش حاضر٬ تدوین راهبرد برای شرکت فراهم‌کننده خدمات اینترنتی1 X2، از طریق تحلیل SWOT3 و چگونگی اجرای راهبرد و ارزیابی عملکرد، با روش BSC4 انجام شده و در مرحله بعد، پس از تلفیق دو روش مذکور٬ ارتباط آنها با جایزه کیفیت مالکوم بالدریج (MBNQA)5، برای تعالی عملکرد همراه با روش QFD6 انجام شده است. درباره بخش‌هایی نظیر تدوین راهبردها و امتیازدهی به عوامل و سایر مسایل مشابه جامعه آماری٬ گروه راهبردی شرکت را شامل می‌شود. برای کسب آراء گروه مذکور، از روش مصاحبه تدوین شده حضوری با اعضای گروه راهبردی و روش طوفان فکری استفاده شده است. جامعه آماری برای تکمیل پرسشنامه‌های مربوط، مدیران و کارشناسان شرکت به تعداد 211 را شامل می‌شود. برای حصول اطمینان از جمع‌آوری پرسشنامه به تعداد مناسب، 150 پرسشنامه بین کارشناسان و مدیران توزیع گردید که در نهایت، 138 پرسشنامه جمع‌آوری شد و مبنای تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که برای اجرای مؤثر راهبردها، به گونه‌ای که با تعالی شرکت نیز همسو باشد، باید به مدیریت فرایند، مشتری و بازارمداری و رهبری، بیش از سایر اجزای جایزه کیفیت مالکوم بالدریج توجه گردد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Formulating Organizational Strategy through Integrating SWOT and BSC using QFD and MBNQA supplemented by Performance Measurement
چکیده انگلیسی مقاله Strategic management is the art and science of formulating, executing and evaluating multifunctional decisions which enables the organization to accomplish its goals. This article tries to formulate the strategy of the X Internet Service Provider (ISP) through SWOT analysis as well as to devise the way of strategy execution and performance measurement by means of Balanced Scorecard (BSC). Later, having integrated both mentioned methods, their relationship with Malcom Balridge National Quality Award (MBNQA) for excellence and Quality Function Deployment (QFD) is investigated. Strategic group of the X Company were referred in order to formulate strategies, score the factors and other issues related to the statistical population. Interviews with the strategic group and brainstorming method were employed to gather the viewpoints of the group. The statistical population to fill out the questionnaires consisted of 211 persons including the managers and experts of the company. To make sure that enough questionnaires were collected, 150 questionnaires were handed out among the managers and experts of the company, yet finally 138 filled out questionnaires were gathered to be the basis of analysis. The results of the research showed that managing process, customer-centeredness and market-centeredness beside leadership should be taken into more consideration than other elements of Malcom Quality Award so as to efficiently perform the strategies in line with the excellence of the company.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عباس منوریان | abbas monavarian
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

ژاله ذوقی خواه | zhaleh zoghikhah
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-374&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202187.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات