این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۲۴، شماره ۳، صفحات ۲۵-۴۸
عنوان فارسی
بررسی تأثیر همترازیهای عمودی و افقی راهبردهای صادرات بر عملکرد صادراتی در صد شرکت برتر ایران
چکیده فارسی مقاله
درباره چگونگی واکنش به دنیای در حال تغییر، رویکردهای زیادی مطرح شده است. رویکردهای مذکور در صورتی بامعنا هستند که متضمن همترازی در سازمان، به عنوان یک اصل زیربنایی و بسیار مهم باشند. پژوهش حاضر، به لحاظ هدف یک پژوهش تبیینی محسوب میشود، زیرا در آن یکی از دلایل بهبود عملکرد صادراتی مورد بررسی قرار گرفته است. در پژوهش حاضر، الگویی برای راهبرد صادرات تدوین شده است، از این رو، یک پژوهش توسعهای محسوب میشود و روش پژوهش نیز از نوع پیمایش است. واحد تحلیل در پژوهش حاضر، سازمان است. ابزار جمعآوری دادهها برای عملکرد صادراتی، دادههای ثانویه خارجی (گزارشهای سازمان مدیریت صنعتی در ارتباط با صد شرکت برتر) بوده و برای تعیین درجه همترازی راهبردی نیز از نظریه نقاط مرجع راهبردی استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان دادند که اولاً، بین متغیرهای همترازی و عملکرد صادراتی، همبستگی مثبت و قوی وجود دارد، متغیر همترازی عمودی، بهطور مستقیم بر عملکرد صادراتی تأثیر میگذارد و متغیرهای همترازی افقی و گروه محصولات نیز تأثیر تعدیلکننده دارند. دوم اینکه، میزان تأثیر متغیر همترازی عمودی بر عملکرد صادراتی بیشتر است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Assessing the Influence of Vertical and Horizontal Alignment of Export Strategies on Export Performance
چکیده انگلیسی مقاله
Various approaches may be taken to respond the ever-changing environment in our world. These approaches are usable merely when the alignment in organizations is implemented as a significant and fundamental principle. From the objective point of view, this study is a causal research, since it tries to explain one of the main causes of export performance improvement. From the result standpoint, this research is a developmental one as it works out a strategic model for exports. Moreover, strategically speaking, this study is a regarded as a survey. The method of data gathering for export performance is external secondary data namely Industrial Management Organization’s reports on IMI100 while for determining the degree of strategic alignment, the Strategic Reference Points (SRP's) theory is applied. The results show that: (1) there is a positive and high correlation between strategic alignment and export performance. Moreover, vertical alignment has a direct influence on export performance while the horizontal alignment and products group exert moderating influences. (2) The influence of vertical alignments in the export performance is higher.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرج الله رهنورد | farajollah rahnavard
مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
حبیب الله طاهرپور کلانتری | habibollah taherpour kalantari
موسسه عالی آموزش و پژوهش
ایمان محمدملی تجریشی | iman mohammad ali tajrishi
موسسه عالی آموزش و پژوهش
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-269&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202194.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات