این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۲۴، شماره ۳، صفحات ۷۱-۸۹

عنوان فارسی نقش اعتماد در نوآوری سازمانی: پژوهشی در یک سازمان ایرانی بخش خدمات
چکیده فارسی مقاله بر اساس شواهد جدید، اعتماد، موجب ایجاد نوآوری در سازمان‌می‌شود. اما تاکنون تلاش‌های اندکی برای تأیید این موضوع، به ویژه در بخش سازمان‌های خدماتی انجام شده است. از این رو، پژوهش‌حاضر با هدف بررسی تأثیر اعتماد سازمانی بر نوآوری، با تأکید بر بخش خدمات انجام شده است. جامعه آماری پژوهش، همه ‌کارمندان یکی از بانک‌های خصوصی و بزرگ ایرانی در شهر شیراز است و 164 نفر از کارمندان، به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. سنجش اعتماد سازمانی، بر اساس سه جنبه اعتماد سازمانی الونن، بلوم ویست و پامالاینن1، یعنی اعتماد عمودی، اعتماد افقی و اعتماد نهادی انجام شده است. همچنین برای سنجش نوآوری سازمانی در بخش خدمات، از پرسشنامه تعدیل شده وانگ و احمد2 استفاده شده است. نتایج پژوهش حاضر، نشان داد که جنبه غیرشخصی اعتماد، یعنی اعتماد نهادی بیشترین تأثیر را در ایجاد نوآوری سازمانی و در بخش خدمات دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Role of Trust in Organizational Innovativeness: a Study of an Iranian Service Sector Organization
چکیده انگلیسی مقاله Today, recent evidence indicates that trust leads to innovativeness in organizations. However, so far few steps have been taken to support the claim, especially in the service sector organizations. Thus this study tries to analyze the effects of organizational trust on organizational innovativeness, particularly in the service sector. Statistical population of the research is all the employees of a great private bank in Shiraz with a sample of 164 selected employees. Measuring organizational trust was done based on three organizational trust dimensions of Ellonen et al, i.e. vertical, horizontal and institutional trust. Meanwhile, Wang and Ahmed questionnaire was adjusted to measure the organizational innovativeness in the service sector. The results showed that the impersonal trust, namely institutional trust, plays the most effective roles in creating organizational innovativeness in the service sector.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امیر فاضل | amir fazel
دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)

امین رضا کمالیان | amin reza kamalian
دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)

غلامرضا خجسته | gholamreza khojasteh
دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)

علی فاضل | ali fazel
دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-271&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202196.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات