این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۲۴، شماره ۲، صفحات ۲۳-۵۰
عنوان فارسی
تدوین اهداف راهبردی و ارائه مدلی برای دستیابی به آنها با رویکرد ارزیابی متوازن
چکیده فارسی مقاله
مقاله حاضر، برگرفته از پژوهشی است که برای یافتن اهداف راهبردی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سپس تهیه مدلی برای دستیابی به این اهداف، بر مبنای رویکرد ارزیابی متوازن انجام شده است. با توجه به اینکه راهبرد مدونی در بانک مذکور وجود نداشت، با بررسی مأموریت، اهداف و وظایف بانک، برنامه چهارم، پیشنویس برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، پیشنویس برنامه پنجم بانک که با همکاری مدیران و کارشناسان بانک تهیه شده بود و نیز با مروری بر ادبیات پژوهش و مصاحبه با کارشناسان بانک و تهیه پرسشنامه و توزیع بین نه نفر از مدیران ارشد بانک و دو مرتبه رفت و برگشت، اهداف راهبردی بانک مشخص گردید. با بررسی ادبیات پژوهش، سنجههای پیشنهادی مالی، مشتری، فرایندهای داخلی و رشد و بالندگی تهیه گردید و با روش پیمایش، آرای مدیران و کارشناسان بانک مورد بررسی قرار گرفت. دادههای گردآوری شده با استفاده از روش تحلیل عاملی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سنجههای نهایی تعیین گردید. جامعه آماری این پژوهش، 750 نفر از مدیران و کارشناسان بانک بودند که با نمونهگیری تصادفی طبقهبندی، از بین آنها 102 نفر انتخاب گردید. بر اساس نتایج پژوهش، نقشه راهبرد بانک به دست آمد که اهداف راهبردی و سنجههای مالی، مشتری، فرایندهای داخلی و رشد و بالندگی را شامل میشود
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Devising Strategic Goals and Building a Model for attaining them Based on Balanced Scorecard
چکیده انگلیسی مقاله
The paper uses from a previous survey on devising the strategic goals of the Central Bank of the Islamic Republic Iran to build a strategic model based on Balanced Scorecard (BSC). Due to the lack of referable data, the strategic goals of the bank were based on a questionnaire prepared through reading the mission, goals, and mandates of the bank, the fifth socio-economic and cultural development plan of the Islamic Republic of Iran and the draft plan of the bank for the fifth development plan. The questionnaire was distributed among nine the top managers of the Bank. Next, the measures related to financial affairs, customers, internal processes, as well as learning and growth were found out by 'factor analysis' of the data. The data had been gathered from a sample of 102 persons, selected through stratified random sampling, out of a population of 750 experts of the bank. Accordingly, the research methodology was characteristically a descriptive survey. The strategic measures and strategy map of the bank were found on the basis of the research.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مجتبی رجب بیگی | mojtaba rajab baigy
موسسه عالی آموزش و پژوهش
لطف الله فروزنده | lotfollah forouzandeh
دانشگاه پیام نور
مهدی مرتضوی | mehdi mortazavi
موسسه عالی آموزش و پژوهش
اعظم بیگدلی | a amp apos azam bigdeli
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-237&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202201.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات