این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۲۴، شماره ۱، صفحات ۲۵-۳۹
عنوان فارسی
نیازسنجی آموزشی مدیران عالی در بخش دولتی ایران
چکیده فارسی مقاله
بیشک، در فعالیتهای آموزشی به یادگیری مهارتها، دانش و گرایشهای مورد نیاز برای انجام یا بهبود وظایف و شغل توجه میشود. بنابراین، مدیران عالی که در سازمان دولت فعالیت میکنند نیز به آموزش نیاز دارند، اما مبانی آموزش آنها، متفاوت از سایر ردههای مدیریتی است که در سطح سازمان فعالیت میکنند. مقاله حاضر، حاصل پژوهشی درباره تعیین نیازهای آموزشی مدیران عالی بخش دولتی ایران است که میتوان یافتههای آن را در طراحی الگوی آموزشی مطلوب مدیران مذکور مورد استفاده قرار داد. با توجه به نتایج پژوهش حاضر، میتوان فعالیتهای عمده مدیران عالی را در بخش دولتی ایران به شرح زیر طبقهبندی کرد: 1) تحلیل محیطی و جهتگیری راهبردی؛ 2) آیندهنگری و تعمیق حاکمیت اسلامی؛ 3) معماری سازمانی و تأمین مشارکت ذینفعان؛ 4) برنامهریزی، سازماندهی، و نظارت؛ و 5) هدایت و رهبری مجموعه تحت نظر. برای انجام فعالیتهای مذکور، نیازهای آموزشی مدیران عالی در سه سطح حاکمیتی، بخشی، و شغلی شناسایی و گروهبندی شدند
کلیدواژههای فارسی مقاله
نیازسنجی آموزشی، مدیریت عالی، سطح نیازسنجی، حیطههای یادگیری
عنوان انگلیسی
Needs Assessment of Senior Manager in Iran’s Governmental Sector
چکیده انگلیسی مقاله
Needless to say, one of the outstanding areas in training activities is that of gaining skills, knowledge and minors needed for performing or improving job duties. Therefore, senior managers working in the governmental sector need to be trained as well though their training principles are different from that of other managerial levels. This paper tries to study and assess the training needs of senior managers in Iran’s governmental sector. Its findings could be used in formulating an ideal training model for such managers. Considering the results of this study, one may categorize major activities of the governmental sector’s senior managers into five following areas: 1) environmental analysis and strategic orientation 2) future studies and deepening Islamic governance 3) organizational architecture and securing beneficiaries’ participation 4) planning, organizing and supervisin and finally 5) directing and leading the concerned organization. senior managers’ training needs for these activities and recognized into the three levels of “sovereign, divisional and occupational”.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرج الله رهنوردآهن | farajollah rahnavard
مرکز آموزش مدیریت دولتی
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-21-60&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202208.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات