این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۲۴، شماره ۱، صفحات ۱۱۱-۱۲۶

عنوان فارسی بررسی رابطه بین سرمایه‌های فکری با کیفیت خدمات دولتی در سازمان امور اقتصادی و دارایی استان کرمان
چکیده فارسی مقاله تغییرات سریع در دنیای کنونی، سازمان‌ها را با مشکلات مختلفی مواجه کرده است. اما در عین حال، سازمان‌های موفقی نیز وجود دارند که با ابزارهای مدیریتی و فناوری جدید، از فرصت‌های ایجاد شده، به نفع خود استفاده می‌کنند. سرمایه فکری یکی از ابزارهای مذکور است. همچنین سازمان‌ها با شناخت بهتر اجزای سرمایه فکر و تدوین راهکارهایی برای تقویت و پرورش آنها می‌توانند برای ایجاد تأثیر مثبت بر ادراک مشتری از کیفیت خدمات عرضه شده و در نهایت، سودآوری بیشتر، فعالیت‌های مهمی انجام دهند. از این رو، هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه بین سرمایه‌های فکری با کیفیت خدمات دولتی در سازمان امور اقتصادی و دارایی کرمان است. پژوهش حاضر، از نوع توصیفی و همبستگی است که با روش پیمایش انجام شده است. جامعه آماری، همه کارکنان سازمان امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در سال 1389 هستند. نمونه‌گیری در این پژوهش، با روش حداکثر خطا انجام شده است و 240 نفر انتخاب شدند. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها، از روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. همچنین دو پرسشنامه برای جمع‌آوری داده‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که بین متغیر سرمایه‌های فکری با کیفیت خدمات دولتی، رابطه معنادار وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری، سرمایه

عنوان انگلیسی The Relationship between the Intellectual Capitals and Quality of Public Services in Kerman Province’s Organization of Finance and Economic Affairs
چکیده انگلیسی مقاله Speedy changes in today’s world have brought about different challenges for organization. Yet, there are successful organizations that make use of updated managerial tools and technologies to turn the newly created opportunities for the benefit of their interests. Intellectual capital is one of those tools. Moreover, organizations could influence positive mutual understanding on the quality of services and as a result, would be able to reach more profitability through better identifying intellectual capital elements as well as through formulating solutions to strengthen them. Therefore, this paper tries to study the relationship between intellectual capitals and the quality of public services in Kerman province’s Organization of Finance and Economic Affairs. The research is of descriptive and correlation type, conducted through survey method. The statistical population of the research is all the employees of the organization mentioned in. 2010 Sampling in this research has been done through most-error method and 240 persons were selected. Descriptive and inferential statistical methods were used in order to analyze the data. Meanwhile, two questionnaires were used for collecting the data. The findings show that there is a significant relationship between of intellectual capitals variable and the quality of public services.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امین الله نیکپور | amin nikpour
دانشگاه آزاد اسلامی کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی کرمان (Islamic azad university of kerman)

سنجر سلاجقه | sanjar salajegheh
دانشگاه آزاد اسلامی کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی کرمان (Islamic azad university of kerman)

محمدرضا حیدریان شهربابکی | mohammadreza heydarian shahrebabaki
دانشگاه آزادی اسلامی کرمان


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-21-63&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202212.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات