این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۲۴، شماره ۱، صفحات ۱۲۷-۱۴۱
عنوان فارسی
تدوین راهبرد برای شرکت تولید تجهیزات پزشکی گوهرشفا با استفاده از ماتریس برنامهریزی راهبردی کمی (QSPM)
چکیده فارسی مقاله
صنعت تجهیزات پزشکی از نظر تعداد محصولات تولیدی و بازارهای مصرفی، از گستردگی و جذابیت منحصربهفردی برخوردار است. به همین دلیل، کسب مزیت رقابتی و جایگاه مناسب در بین رقبا، برای فعالان در این صنعت اهمیت بسیاری دارد. در پژوهش حاضر، تلاش شده است با استفاده از برخی روشهای کمی، راهبرد رقابتی برای شرکت تولید تجهیزات پزشکی گوهرشفا تدوین شود. از این رو، با استفاده از ماتریسهای ارزیابی عوامل خارجی (EFE) و داخلی (IFE)، سوات (SWOT) و داخلی و خارجی (IE) مهمترین عوامل، شناسایی و ضمن تعیین جهت راهبردی شرکت، گزینههای ممکن مشخص شده است. سپس با استفاده از ماتریس برنامهریزی راهبردی کمی (QSPM) گزینههای مختلف مورد ارزیابی و قضاوت قرار گرفته و از بین آنها مناسبترین گزینه انتخاب شده است. طبق نتایج این پژوهش، راهبرد توسعه بازار برای شرکت گوهرشفا توصیه میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
راهبرد، تجهیزات پزشکی، تحلیل SWOT
عنوان انگلیسی
Strategy Formulation for Gohar Shafa Medical Equipment Company with Quantitative Strategic Planning Matrix (QSPM)
چکیده انگلیسی مقاله
Medical equipment industry is very extensive and enjoys a unique appeal in terms of products scope and consumer markets. Therefore, it is vital for the activists in this industry to gain competitive advantages and the appropriate status among the competitors. This study has tried to use some quantitative techniques to develop competitive strategies for Gohar Shafa Medical Equipment Company. In this context with the use of External and Internal Factors Evaluation matrixes (EFE&IFE) SWOT and the Internal and External (IE), the most important key factors have been identified and while determining strategic direction of company, possible options are specified. Then by using quantitative strategic planning matrix (QSPM), different options have been evaluated and among them the most appropriate option is chosen. The findings of this research suggest “market development strategy” for Gohar Shafa Company.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Strategy, Medical Equipment, SWOT Analysis, QSPM
نویسندگان مقاله
محمدرضا شجاعی | mohamadreza shojaei
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
مصطفی سیاهپوش | mostafa siahpush
دانشگاه ارشاد دماوند
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-21-65&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202213.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات