این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۲۳، شماره ۱، صفحات ۵۱-۶۲

عنوان فارسی تدوین راهبرد توانمندسازی زنان کارآفرین دانشگاهی به روش چارچوب جامع سوات (بررسی موردی: زنان کارآفرین شهرستان شیراز)
چکیده فارسی مقاله امروزه کارآفرینی، یکی از شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی ارزنده و مطلوب است و اهمیت بسیاری در تعالی جوامع و دستیابی به اهداف توسعه پایدار دارد. بنابراین، ضرورت دارد با استفاده از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های بلااستفاده مالی و انسانی، به‌ویژه بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در زنان دانشگاهی، که یکی از عوامل مؤثر و کارا در توسعه کارآفرینی هستند، راهبردهایی تدوین کنیم که زمینه‌ساز ارتقای کارآفرینی و توانمندسازی زنان کارآفرین در عرصه کارآفرینی باشند. در مقاله حاضر، به منظور تدوین راهبرد توانمندسازی زنان کارآفرین دانشگاهی، از چارچوب جامع تدوین راهبرد استفاده شده است. در مرحله شروع، بیانیه مأموریت تعیین گردیده و سپس در مرحله ورودی، ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE) و ماتریس ارزیابی عوامل خارجی(EFE) ارائه شده است. آنگاه با توجه به اطلاعات حاصل در مرحله تطبیق و مقایسه، دو ماتریس سوات (SWOT) و ماتریس داخلی و خارجی IE)) تشکیل شدند. در نهایت، در مرحله تصمیم‌گیری، با استفاده از ماتریس برنامه‌ریزی راهبردی (QSPM)، میزان جذابیت راهبردهای تعیین شده، مورد ارزیابی و قضاوت قرار گرفته است. بدین ترتیب، بهترین راهبرد، ایجاد و توسعه زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی مناسب تعیین شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Devising a Strategy for the Empowerment of University-Graduated Women Entrepreneurs' by SWOT Matrix
چکیده انگلیسی مقاله Today, entrepreneurship is one of the remarkable socio-economic indicators in achieving excellence and sustainable development goals. Hence, it is necessary to make use of all opportunities and untapped financial and human and capacities, especially the potentials among university-graduated women (as one of the effective and efficient factors of entrepreneurship development) with the aim of devising strategies of growing entrepreneurship and empowering entrepreneur women in this area. This paper uses a comprehensive strategy-devising framework in order to strategize university-graduated women entrepreneurs' empowerment. At the starting stage, the mission statement is defined and then the Internal Factors Evaluation (IFE) matrix and the External Factors Evaluation (EFE) matrix are prepared. Later, considering the data gathered during the comparison and contrast stage, the Strengths-Weakness-Opportunities-Threats (SWOT) matrix and the Internal–External (IE) matrix are worked out. Finally, at the decision making stage, Quantitative Strategic Planning Matrix (QSPM) is used to evaluate the usefulness of the determined strategies. Therefore the best strategy, 'socio-cultural backgrounds creation and development', is selected.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدتقی امینی | mohammad taghi amini
دانشگاه پیام نور

علیرضا امینی | alireza pirali
دانشگاه پیام نور

سعیده سیادت | sa ideh siadat
دانشگاه پیام نور


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-161&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202222.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات