این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۱۷، شماره ۲، صفحات ۳۴-۴۱

عنوان فارسی دولت مشتری مدار
چکیده فارسی مقاله مشتری مداری مفهومی است که در بخش بازرگانی به عنوان یک ابزار مهم برای برتری جستن و ایجاد مزیت رقابتی قابل استفاده است. در بخش دولتی مشتری مداری راه‌حلی برای بهبود و کارایی سازمان‌های دولتی است؛ زیرا اساسی‌ترین و قوی‌ترین ابزار سنجش رضایت از بازار و خدمات دولتی، گوش دادن و عمل کردن به نظریات شهروندان است. در این نوشتار سعی شده است که ضمن تحلیل فلسفه و اهداف مشتری مداری و تفاوت شکلی و ماهوی آن با مشتری مداری در بخش خصوصی، به تغییر نگرش دولت و الزام در تفسیر وظایف سنتی اشاره گردد. هم‌چنین با نگاهی به روند تغییرات در تکنولوژی اطلاعاتی و تغییرات محیطی، ضرورت سرعت پاسخگویی بخش دولتی نیز در قالب مشتری مداری الکترونیک تشریح شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی ‍Client- Friendly Government
چکیده انگلیسی مقاله The commercial sector uses client-friendliness as a major tool to achieve superiority and competitve advantage. In the public sector, client-friendliness improves the efficiency of organizations, since hearing and acting on the views of the people is the most fundamental way to assess satisfaction with the market and public services. This article analyzes the philosophy and goals behind public sector's clientfriendliness and differentiates it in form and content with its counterpart in the private sector. The article further focuses on the need to change the government's outlook toward clientfriendliness and differentiates it in form and content with its counterpart in the private sector. The article further focuses on the need to change the government's outlook toward clientfriendliness and to interpret the traditional core duties. Changes in information technology and the environment are reviewed in the article, while the need for the public sector to speedily follow up on electronic client-friendliness is also elaborated on.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی جهانگیری | ali jahangiri
موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-59&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202268.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات