این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۶-۱۳

عنوان فارسی آموزش مدیران مبتنی بر رویکرد حاکمیت خوب
چکیده فارسی مقاله تشخیص عوامل کلیدی برای تحقق ویژگی‌های حاکمیت خوب از اهمیت بسزایی برخوردار است. آموزش مدیریت یکی از این عوامل کلیدی است، اما سئوال اساسی آن است که چگونه می‌توان مدلی برای آموزش مدیران طراحی کرد که به سازمان کمک کند تا به ویژگی‌های حاکمیت خوب در سطوح سازمانی و دولت دست یابند؟ برای پاسخ به چنین سئوالی، تلاشی در ایران برای طراحی یک مدل آموزشی متناسب با نیاز مدیران بخش دولتی در عصر اطلاعات- با تأکید بر رویکرد حاکمیت خوب شروع شده است. نگارنده در این مقاله سعی دارد چگونگی اعمال رویکرد حاکمیت خوب را در طراحی دوره‌های آموزشی مدیران در بخش دولتی ایران مورد بررسی قرار دهد. مدل آموزش مدیران با این هدف مفهوم سازی شده است تا: 1) قابلیت‌های شخصی مدیران را بهبود بخشد؛ 2) به بهبود عملکرد سازمان‌های بخش دولتی کمک کند؛ و 3) به انتظارات حاکمیت خوب پاسخ دهد. سپس از طریق بررسی پیشینه پژوهش و مطالعه سیستم آموزش فعلی مدیریت در ایران، مدل مفهومی به یک برنامه آموزشی پودمانی بر پایه دوره‌های سه‌گانه: دوره آماده‌سازی، دوره تازه‌گردانی، و دوره جابه‌جایی تبدیل شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Training Managers Using the Good Governance Approach
چکیده انگلیسی مقاله Mapping out key elements that foster good governance is a paramount task. Management training is one such key element. The compelling question, however, is "how could a management training model be devised that would propel the organizations toward good governance?" In response to this question, Iran has formulated an educational model that meets the demands of informationera public sector managers. The present article focuses on the use of the good governance approach in Iran's public sector management training programs. The resulting management training approach has been conceptualized with the following aims: 1. improving the managers' personal skills 2. boosting public sector performance 3. meeting the good governance goals After a review of past research and Iran's present management training system, the conceptual model was rendered into a core educational program involving three rudimentary phases: preparation, regeneration, and transition.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فرج الله رهنورد | farajollah rahnavard
مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-9&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202284.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات