این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۲۲-۲۸
عنوان فارسی
از حقوق و کرامت انسانی تا طرح تکریم شورایعالی اداری
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله ابتدا محورهای عمده طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع به طور فشرده توضیح داده شده و سپس مبانی حقوقی و اخلاقی تکریم و جلب رضایت مردم مورد بحث قرار گرفته است که عبارتند از: اصول قانون اساسی، قانون برنامه سوم توسعه، مفهوم کرامت و ارزش والای انسانی، نظریه خدمات عمومی، مفهوم شهروندی و اعلامیه جهانی حقوق بشر. در پایان، طرح تکریم شورای عالی اداری در سایه مبانی حقوقی و اخلاقی آن مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته است. طرح تکریم اگر چه دارای ابعاد و آثار ارزشمند و مفیدی برای نظام اداری در جهت ارتقای رضایتمندی و خشنودی مردم و ارباب رجوع است. لیکن چنین رضایتمندی ریشه در بینش و فرهنگ احترام به حق شهروندی و حقوق بشر دارد و نهادینه ساختن چنین نگرشی باید از طریق آموزشهای عمومی و تخصصی حقوق بشر از سطح آموزش همگانی تا سطح آموزشهای خاص مدیران صورت گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
From Human Rights and Respect to the "Project to Foster Reverence in the High Administrative Councill"
چکیده انگلیسی مقاله
The present article briefly outlines the basics of the project to respect the people and satisfy the clients. It then sets out to discuss the legal and ethical grounds for respecting and satisfying the people by drawing on the Coustitution, the Third Development Plan Law, the meaning and implication of respect, sublime human values, and citizenry, as well as the theory of public service, and the Universal Declaration of Human Rights. At the close, the article reviews the "project to foster reverence in the high administrative council" from a legal and ethical vantage point. Though the "reverence project" offers the administrative system valuable insight to enhance client satisfaction, such satisfaction is essentially rooted in the general attitude to ward respect for citizenry and Human rights. This attitude can be positively institutionalized by providing the public and the manages with general and specialized human rights training.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدحسین زارعی | mohammad hussein zare amp apos ee
موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-11&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202286.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات