این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۵۳-۵۹
عنوان فارسی
مدیریت کیفیت جامع به منزله یک سیستم مدیریت متشکل از ارزشها، تکنیکها و ابزارها
چکیده فارسی مقاله
در سالهای اخیر، علاقه و اشتیاق نسبت به مدیریت کیفیت جامع (TQM) به سرعت افزایش یافته است. بعضی افراد اعمال مدیریت کیفیت جامع را برای دستیابی به قدرت رقابتی، امری ضروری اما برخی دیگر آن را فقط هوس مدیریتی میدانند. ما معتقدیم که برای این موضوع اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. یکی از این دلایل آن است که، پیشکسوتان، این سیستم مدیریتی که در واقع بنیانگذاران مدیریت کیفیت جامع به حساب میآیند، این مفهوم را نمیپسندند، دلیل دوم آن است که برای یک ایده تقریباً واحد، نامهای مشابه متعددی وجود دارد. دلیل سوم، که چه بسا مهمترین و مناسبترین دلیل باشد آن است که توضیحات مبهم فراوان و تعریفهای معدودی در این باره که حقیقتاً مدیریت کیفیت جامع چیست، وجود دارد.در این مقاله به برخی مشکلات مرتبط با مدیریت کیفیت جامع اشاره خواهد شد و دیدگاه نویسندگان نسبت به آن به منزله یک سیستم مدیریت متشکل از سه جزء مرتبط و وابسته به هم یعنی: ارزشها، تکنیکها، و ابزارها شرح داده میشود. نگارندگان قاطعانه معتقدند که این توضیحات به فهم و اجرای مدیریت کیفیت جامع کمک زیادی خواهد کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرضا عباسی | mohamadreza abasi
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-86&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202306.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات