این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۵۳-۷۲

عنوان فارسی مستندسازی تجربیات در فرایند مدیریت استراتژیک
چکیده فارسی مقاله تجربه، جوهر یادگیری سازمانی است و از موفقیتها و شکستها حاصل می‌شود. به منظور کمک به یادگیری سازمانی، الگوبرداری از بهترینها، ارائه الگوهای مدیریت بومی و جلوگیری از اتلاف زمان و منابع، لازم است با حفظ و انتقال تجربه از نتایج و فواید آن بهره‌گیری شود. در این مقاله، ابتدا به ضرورت و اهمیت مستندسازی و انتقال تجربیات اشاره شده است؛ پس از آن با عنایت به اینکه تجربیات با برقراری نظام ارتباط مؤثر قابل انتقال است به روشهای گوناگون ثبت و انتقال تجربیات پرداخته شده است و سپس نظام مستندسازی تجربیات در چارچوب منسجم و پویای مدیریت استراتژیک ارائه شده است. بدین ترتیب که با شناخت فرصتها و تهدیدات محیطی و بررسی نقاط قوت و ضعف عوامل سازمانی، مستندسازی در عناصر مدیریت استراتژیک شامل مأموریت، هدفها، استراتژیها، خط‌مشی‌ها، برنامه‌های اجرایی و روشهای اجرایی تشریح می‌شود. در پایان، راهکارهای خاصی برای ایجاد زیر بناهای قانونی، ساختاری، و فرهنگی نظام مستندسازی تجربیات ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شعبان الهی | shaban alahi


سید علی اکبر احمدی | seyedaliakbar ahmadi



نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-103&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202323.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات