این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۷۳-۷۸
عنوان فارسی
مدیریت تفسیری: آنچه مدیران عالی میتوانند از طراحی بیاموزند
چکیده فارسی مقاله
در قرن بیستم تحولات چشمگیری در عرصه نظریهپردازی پدید آمد از جمله این تحولات، پیدایش مکاتب فکری گوناگونی در قلمرو مدیریت است.یکی از شاخصهای عمده در این زمینه، رویکردهای آغازین و پایانی قرن مذکور است. مطابق رویکردهای آغازین که تأثیر آن را در سایر نظریههای بعدی نیز به صورت کم و بیش پایداری میتوان دید، موضوعهای مدیریتی در قالبهای علمی و روشهای فنی آن که عموماً تحلیلی هستند بررسی میشوند. بدین معنی که مفاهیمی همچون فرایند تولید، نوع کالا، شکل سازمان و . . . با الگوی مهندسی و تحلیلی به اجزا تفکیک و پس از بررسی با یکدیگر ترکیب میشوند، تا نتیجه خاصی به دست آید. این روش پس از گذر از طوفان تحولات فناورانه ارتباطی، و اطلاعاتی و تشکیل قلمروهای مجازی در ذهنیت مشتریان، کارکنان، مدیران و . . . آنچنان تحولی در رویکردهای نظری به مدیریت پدید آورد که در پایان قرن از آن با عبارات تفسیری یا تأویلی یاد میکنند. مطابق این رویکرد، موضوعهای مدیریتی به شکل لحظهای، پویا و تعاملی عمل میکنند و گفتمان، به آنها هویت میبخشد. این ویژگیگاه با واژه عدم قطعیت نیز بیان و بررسی شده است.در مقاله حاضر با ذکر موارد مشخصی از بازار پوشاک و تلفنهای همراه سعی شده است. این دو رویکرد، سنتی و تفسیری معرفی شوند و تأثیر آنها بر مقولات سازمان و مدیریت ارزیابی گردد تا مدیران بتوانند با آگاهی و به شیوهای سنجیده از مزایای این رویکردها استفاده و از خطرهای آنها اجتناب کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ابراهیم گلشن | ebrahim golshan
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-104&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202324.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات