این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۷۹-۸۵
عنوان فارسی
هدف اصلی بهبود عملکرد است (تیمها در تصمیمگیری و حل مسائل از مهارتهای بهتری برخوردارند)
چکیده فارسی مقاله
در گذشته برای حل مسائل و پذیرش سهمی از مسئولیتهای تصمیمگیری، مشارکت تیمها یا دوایر بررسی کیفیت کافی به نظر میرسید، اما امروزه موفقیت سازمانها به توانایی تیمهای درونی آنها در تصمیمگیریها و حل مسائل پیچیده به صورت پیاپی بستگی دارد. از تیمها خواسته می شود تا در تمامی جنبههای کاریشان تصمیم بگیرند و به حل مسائل بپردازند. تیمها چه وابسته به نتیجه نهایی در حل مسائل یا تصمیمگیری، باید از فرایند ویژهای استفاده کنند. برای بهبود کیفیت تصمیمگیریها و فرایند حل مسئله و تصمیمگیری گسترده، مراحل زیادی مانند تعریف مسئله: اتخاذ تصمیم برای نوع فرایند موردنیاز: جمعآوری اطلاعات؛ تصمیمگیری برای یکی از راهکارها؛ تکمیل و ارائه نقشه عمل؛ ارزشیابی و فرایند آن؛ و بالاخره ثبت و شریک کردن دیگران در یادگیری وجود دارد. اما تیمها ملزم نیستند، تمامی ابزارها، مراحل یا روشهای گفته شده را به کار بندند بلکه میتوانند پس از یادگیری روشهای جدید برخورد با مسائل، از مراحل بیشتری برای بهبود فرایند تصمیمگیری استفاده کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احمد براتی | ahmad barati
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-105&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202325.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات