این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۲۳-۴۰

عنوان فارسی روشهای ساده برای سازماندهی صادرات غیرنفتی
چکیده فارسی مقاله در دهه‌های اخیر، هر بار که درآمدهای نفتی کاهش یافته است، بلافاصله به عنوان یکی از راه‌حلها، افزایش صادرات غیرنفتی در دولت مطرح شده است و در این راستا اولین ابزار قابل اطمینان برای آن، شرکتهای وابسته به بخش دولتی و عمومی بوده‌اند. اما مهمترین مشکل در بخش یاد شده و منظور خصوصی این است که مدیران ارشد و کارفرمایان، برای شروع کار و سازماندهی صادارت نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند. امروز برخی از شرکتهای بزرگ وابسته به وزارت‌خانه‌های صنایع و یا معادن و فلزات و دیگر سازمانها با داشتن هزاران کارگر و حجم فروش سالانه‌ای که به دهها میلیارد تومان بالغ می‌شود. برای ساماندهی صادرات حتی به کشورهای همسایه نه تنها مشکلی ندارد بلکه در بازار داخلی نیز تنها یک خریدار و مشتری دارند و آن خود دولت است.تلاش نویسنده بر این است تا با ارائه این مقاله چگونگی تشکیل و سازماندهی واحد متولی صادرات را برای شرکتها کوچک، متوسط و بزرگ، که در آغاز طرح استراتژیهای صادرات کالا و خدمات هستند، تشریح کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عبدالحمید شمس | abdolhamid shams



نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-21-10&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202349.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات