این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۷۷-۸۴

عنوان فارسی ابعاد کیفیت در بخش دولتی
چکیده فارسی مقاله مدیریت کیفیت فراگیر، رویکردی است که در چند دهه اخیر در بخش صنعت برای استفاده از مشارکت کارکنان در بهبود دایمی فرایندها که نهایتاً منجر به تولیدات مرغوب و مورد نیاز مشتریان می‌شود، مطرح شده است. از آنجا که ماهیت بخش خدمات، به ویژه خدمات دولتی، با بخش صنعت تفاوتهای فراوانی دارد، در این مقاله ابتدا به بررسی امکان اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بخش دولتی پرداخته شده است. سپس ضمن تبیین مفهوم مدیریت کیفیت فراگیر، خلاصه‌ای از اصول مهم این رویکرد مدیریتی از دیدگاه پایه‌گذاران آن ارائه شده و نهایتاً به ویژگیها و ابعاد کیفیت در بخش دولتی و نحوه تطبیق آن در این بخش، پرداخته شده است.اطلاع‌رسانی، سرعت، صحت، زیبایی، رفتار مناسب، قانونمندی، سادگی و انعطاف پذیری، هشت بعدی است که به نظر نگارنده در بخش خدمات دولتی در مقابل ابعاد کیفیت در بخش صنعت- که نخستین بار پروفسور گاروین آن را بیان کرد می‌تواند مطرح شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مجتبی رجب بیگی | mojtaba rajabbaigy



نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-21-28&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202366.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات