این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۱۰۸-۱۱۳
عنوان فارسی
بررسی تئوری بهداشتی- انگیزشی هرزبرگ
چکیده فارسی مقاله
روانشناسان معتقدند که برای انجام دادن هر عملی انگیزهای وجود دارد و این انگیزه بر مبنای نیاز است و این نیاز به ارضای خاطر است که انگیزه انجام دادن و یا خودداری از انجام دادن کاری را در انسان به وجود میآورد. احتیاج، مهمترین عامل محرکهای است که انسان را به فعالیت وا میدارد. زمانی رضایت خاطر در آدمی ایجاد میشود که انسان بتواند کلیه احتیاجات خود را با در نظر گرفتن تنشها و هیجاناتش مرتفع سازد. هر گاه عضو سازمانی احساس کند وظیفهای که به او محول است موجبات رضایت خاطر او را فراهم نمیسازد، وی مقداری از نیرو و توانایی خود را برای تغییر وضع و موقعیتی که در آن قرار دارد، به کار خواهد بست. اگر این ناخشنودی و عدم رضایت خاطر زمانی طولانی استمرار یابد، کارآیی و سودمندی سازمان را به طور محسوس کاهش خواهد داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ماهرخ گلچین | mahrookh golchin
اعظم قربانی | azam ghorbani
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-130&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202412.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات