این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۲۰-۳۲
عنوان فارسی
انطباق مدیریت کیفیت فراگیر در مؤسسات دولتی
چکیده فارسی مقاله
آیا "مدیریت کیفیت فراگیر" برای سازمانهای بخش عمومی مفید است؟ "جیمزسویس" استدلال میکند که الگوی مرسوم "مدیریت کیفیت فراگیر" پیشنهادی از سوی "ادواردز دمینگ" (Edwards Deming) و دیگران به دلایل گوناگون در سازمانهای دولتی به خوبی کار نمیکند. در میان عواملی که سودمندی "مدیریت کیفیت فراگیر" را برای واحدهای دولتی محدود میکند، میتوان به تأکید نظام مزبور بر تولیدات به جای خدمات، بر گروههای مشخص مصرفکننده، درون دادها و فرآیندها به جای نتایج، و بر فرهنگ سازمانی که قالب فکری مشخص و از پیش تعیین شدهای درباره کیفیت دارد، اشاره کرد. در هر حال، اگر الگوی اصلاح شده "مدیریت کیفیت فراگیر" پیاده شود، "سویس" امید بیشتری برای کمک (به بهبود سازمانهای دولتی) دارد. تعدیل ویژگیهای عمده مدل مرسوم، یعنی اصلاح " مدیریت کیفیت فراگیر" روی بازخور ارباب رجوع، نظارت بر عملکرد، بهبود مستمر و اشتراک مساعی کارکنان، تأکید مینماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی ایران نژاد پاریزی | mehdi irannezhadparizi
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-195&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202471.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات