این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۳۳-۴۴

عنوان فارسی جایگاه برنامه‌ریزی آموزشی در فراگرد مدیریت
چکیده فارسی مقاله امروزه اهمیت فراگرد مدیریت یا همان طوری که "ماری پارکرفولت" می‌گوید، هنر اداره کردن سازمان به وسیله دیگران، بر کسی پوشیده نیست. کشورهای صنعتی پیشرفته از دهها سال قبل به این مقوله توجه داشته‌اند و عملاً توسعه خویش را مدیون بهبود شیوه‌های مدیریت می‌دانند. کشورهای در حال توسعه نیز به اهمیت این فراگرد علمی یا هنری و یا تلفیقی از هر دو روند توسعه خویش شتاب بخشند. صاحبنظران، مدیریت را کار کردن با افراد و به وسیله افراد و گروهها برای تحقق اهداف سازمانی دانسته و کارکردهای آن را برنامه‌ریزی، سازماندهی، انگیزش و کنترل برشمرده‌اند. از این میان برنامه‌ریزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به تبع ماهیت و عملکرد خاص یک سازمان یا یک فعالیت مشخص انواعی دارد، ولی برنامه‌ریزی آموزشی از آنجا که کلیه عملکردهای سازمانها به نحوی از آموزش متأثر است و یا بر روی آن تأثیر می‌گذارد، اهمیت خاصی دارد. در این مقاله نویسنده کوشیده است که آن دسته از مبانی و اصول کلی برنامه‌ریزی آموزشی و نیز وظایف و فعالیتهای برنامه‌ریز آموزشی را که آشنایی مدیران در هر سطح دوره‌ای با آنها ضروری می‌نماید به اختصار معرفی نماید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدمهدی رشیدی | mohamad mahdi rashidi



نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1-196&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-202472.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات