این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۶، شماره ۱۸، صفحات ۱۱۵-۱۳۴
عنوان فارسی
ارائۀ مدلی از نقش تجربیات معنوی و هوش هیجانی بر تابآوری دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه سمنان)
چکیده فارسی مقاله
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطۀ تجربیات معنوی و هوش هیجانی با میزان تابآوری در بین دانشجویان دانشگاه سمنان در نیمسال اول سال تحصیلی 95-94 انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعۀ آماری دانشجویان دانشگاه سمنان (13089 نفر) بودند که با استفاده از فرمول کوکران نمونهای به تعداد 384 نفر با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزارهای اندازهگیری شامل پرسشنامههای تجربیات معنوی(غباری بناب، غلامعلی و محمدی، 1384)، تابآوری(کانر و دیویدسون، 2003) و هوش هیجانی(شات و همکاران، 1998) بود. برای بررسی این رابطه از روشهای آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده شد. یافتهها:بین تجربیات معنوی و هوش هیجانی با تابآوری رابطۀ معناداری وجود دارد. همچنین هوش هیجانی و تمامی مؤلفههای تجربیات معنوی(به جز تجربیات سلبی) میتوانند تابآوری را پیشبینی کنند. نتیجهگیری: دانشجویانی که از تجربیات معنوی بیشتر و هوش هیجانی بالاتری برخوردار باشند، تابآوری بیشتری در مقابل سختیها و مشکلات زندگی و تحصیلی و در شرایط پر خطر خواهند داشت
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Presenting a Model of the Role of Spiritual Experiences and Emotional Intelligence, on the Resilience of Students (Case Study : Semnan University Students)
چکیده انگلیسی مقاله
Objectives: This study is aimed to investigate the relationship between spiritual experience and emotional intelligence and resilience among students in Semnan University in the academic year of 2015(October). Methods: This study is descriptive- correlation. Statistical population is all the students of Semnan University (13089 students) that uses a Cochran formula and a sample of (384 students) were selected using stratified random sampling. Measuring instruments included spiritual experiences questionnaires of Ghobaribonab, Gholamali and Ali Mohammadi(2005), resiliency (CD-RISC) Connor and Davidson(2003), and emotional intelligence (Schutte, 1998).To investigate this relationship Pearson correlation and stepwise regression was used. Results: The results of the present survey show a significant relationship between the spiritual experiences and emotional intelligence with student resilience, also all components of emotional intelligence and spiritual experiences (with the exception of privative experiences) could predict student resilience. Conclusion: The authors of the article conclude that Students with more spiritual experiences and higher emotional intelligence have greater tolerance in the face of difficulties and problems of life and education, and greater resiliency against hazardous conditions opportunities for various kinds of friendships, have negative consequences on behavior, communication, ethics, attitudes, values, norms and suchlike. Finally, some policy and research recommendations provide a better understanding and reduce the disadvantages of virtual social networks
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا شهریاری پور |
دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
سمیرا نجفی |
دانشجوی دکترای مدیریت آموزش عالی دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
فرشاد مرادی |
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
علی اکبر امین بیدختی | ali akbar
دانشیار و رئیس دانشکده روان شناسی دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
ابوالفضل ذوالفقاری |
دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق و کارشناس مسئول آموزش دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_337_6e4c0d07191e45575a621eeb7bfa5c74.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-202698.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات