این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۵، شماره ۱۷، صفحات ۵۵۹-۵۷۲
عنوان فارسی
رابطۀ نگرش مذهبی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان به واسطۀ نقش خودکارامدی
چکیده فارسی مقاله
هدف: پژوهش حاضر باهدف بررسی اثر نگرش مذهبی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی با نقش واسطهای خودکارامدی انجام یافته است. روش: روش پژوهش، همبستگی است.در این پژوهش،نمونهای 201نفره از دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند.سپس از آزمودنیها خواسته شد مقیاسهای استاندارد شدۀ نگرشسنج مذهبی خدایاریفرد،خودکارامدی شرر و انگیزش پیشرفت هرمنس را تکمیل کنند. یافتهها: یافتههای حاصل از تحلیل مسیرنشان دادکه مدل مورد نظر، برازش مناسبی دارد و اثر نگرش مذهبی بر خودکارامدی و خودکارامدی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی معنادار است.همچنین اثر نگرش مذهبی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی از طریق خودکارامدی معنادار میباشد. نتیجهگیری: نتایج نشان داد که خودکارامدی،یک میانجی مناسب در بین نگرش مذهبی و انگیزش پیشرفت تحصیلی است؛ یعنی هر میزان که خودکارامدی در اثر باورهای مذهبی افزایش یابد، انگیزش هم افزایش مییابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نگرش مذهبی، خودکارامدی، انگیزش پیشرفت،
عنوان انگلیسی
The Relationship between Religious Attitudes and Motivation of Students' Progress Through the Role of Self-Efficacy
چکیده انگلیسی مقاله
Objectives: The present article aims at investigating the effect of religious attitudes on achievement motivation do with mediating role of self-efficacy. Method: The method of the study is Correlation. In this study, a sample of 201 students from the University of Al-Zahra were selected by available sampling. Then the participants were asked to Complete the standardized scales, (Khodayarifard religious gauge attitudes) , self-efficacy,s Schere and achievement motivation's Herman's. Results: The results of the analysis showed that the model is a good fit and the impact of religious attitudes on self-efficacy and self-efficacy on achievement motivation is a significant, also the impact of religious attitudes on achievement motivation is significant through self-efficacy. Conclusion: The authors of the survey concludethat self-efficacy is a appropriate mediator between religious attitudes and achievement motivation education. This means that any increase in self-efficacy from due to religious beliefs, will result in motivation achievemen increase.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
religious attitudes, self-efficacy, achievement motivation
نویسندگان مقاله
معصومه عباسی |
کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، مدرّس دانشگاه دماوند
ملوک خادمی |
استادیار گروه روان شناسی تربیتی دانشگاه الزهرا س
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
زهرا نقش |
استادیار گروه روان شناسی تربیتی دانشگاه الزهرا س
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_308_1fab31943634821b3bbb39cc2f1056b9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-202704.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات