این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۵، شماره ۱۷، صفحات ۵۸۷-۶۰۰
عنوان فارسی
بررسی عوامل موثر برهویت دانشگاهی در بین دانشجویان مطالعه موردی دانشگاه های(پیام نور ،آزاد و غیر انتفاعی )
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف این مقاله، بررسی تأثیر عوامل درون دانشگاهی، نظیر فرهنگ دانشگاهی، سرمایۀ فرهنگی دانشجو و نوع دانشگاه، بر هویت دانشگاهی دانشجویان بوده است. روش: این پژوهش از نوع پیمایشی بوده و به لحاظ هدف، کاربردی است. جامعۀ آماری تحقیق، کلیۀ دانشجویان دانشگاههای پیام نور، آزاد اسلامی و غیر انتفاعی میباشند. بر اساس فرمول کوکران تعداد 205 نفر از آنها به روش نمونهگیری مطبق انتخاب شدهاند. تجزیه و تحلیل دادهها از طریق نرمافزار SPSS انجام گرفته است. یافتهها: بر اساس آزمون آنالیز واریانس یکطرفه، بین تمام دانشگاههای مورد بررسی با یکدیگر، بر اساس آزمون پس از واقعۀ شفه از نظر هویت دانشگاهی تفاوت معناداری وجود دارد.نتایج مدل رگرسیون نشان میدهد که مجموعههای فرهنگ دانشگاهی و سرمایۀ فرهنگی نزدیک به 4/46درصد از واریانس متغیّر هویت دانشگاهی را برآورد میکنند. نتیجهگیری: پژوهش در راستـای تأیید نظریۀ بوردیو و بوچر و نشاندهندۀ تأثیر فرهنگ دانشگاهی، سرمایۀ فرهنگی دانشجو و نوع دانشگاه بر هویت دانشگاهی دانشجویان است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هویت دانشگاهی، فرهنگ دانشگاهی، سرمایۀ فرهنگی،
عنوان انگلیسی
Effective Factors on Academic Identity of Students (Case Study: Payame Noor, Azad and None-Profit University)
چکیده انگلیسی مقاله
Objectives: The main purpose of the present study is to explore the effect of factors within the university such as academic culture, the cultural capital of the students and university type on academic identity of the students. Method: This research was a survey and applied study. The study population was all the students of Payam Noor, Non-profit and Azad universities. Based on Cokaran formula, 205 students were selected using stratified sampling method. Data analysis was performed by SPSS software. Results: The results of the study show that According to one way ANOVA, among all of the studied universities and based on Scheffé post hoc tests there was significant difference in terms of academic identity. The results of the regression model for the independent variables on the dependent variable indicate that the academic culture and cultural capital estimate nearly 4/46% of the variance of academic identity variable. Conclusion: In order to confirm Bourdieu's and Boucher’s theories : the article indicates the effect of academic culture, cultural capital of students and university type on academic identity of students
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فاطمه باقری حیدری | bagheri heydari
مربی گروه جامعه شناسی دانشگاه پیام نور- مرکز پلدختر
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_310_389ccd3b1a1b57eabf2209e825791917.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-202706.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات