این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۴، شماره ۱۳، صفحات ۵۵۹-۵۸۶
عنوان فارسی
گونهشناسی هویت دانشگاهی و ارتباط آن با منابع دروندانشگاهی هویتیابی
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش منابع درونی در گونهشناسی هویت دانشگاهی بود. مؤلفههای اجتماعات رشتهای، ساختار اجتماعی محیط آموزشی، گروههای مرجع و محیط فیزیکی، به عنوان منابع درونی هویتیابی دانشگاهی و گونههای هویتی مشروعیتبخش، مقاومت و برنامهدار، برگرفته از سنخشناسی هویتی کاستلز، مبنای گونهشناسی هویت دانشگاهی قرار گرفتهاند. روش:این پژوهش به صورت پیمایشی بر روی نمونهای شامل 346 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان انجام شد که به روش نمونهگیری طبقهای غیر متناسب انتخاب شده بودند. یافتهها: طبق نتایج پژوهش، منابع هویتیابی درونی همچون: اجتماعات رشتهای، ساختار اجتماعی محیط آموزشی، گروههای مرجع و محیط فیزیکی، بیشترین تأثیر را بر هویت مشروعیتبخش و کمترین تأثیر را بر هویت مقاومت دارند و هویت برنامهدار از این لحاظ در حد وسط قرار دارد. نتیجهگیری: از آنجا که تحقق دانشگاه اسلامی، در وهلۀ اول در گرو نقّادی سنت فرهنگی دانشگاه است و این مهم با بسط هویتهای برنامهدار که با نگاهی نقّادانه به دنبال ایجاد تغییرات مثبت است محقق میشود، پس توانمندسازی دانشجویان و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعۀ هویتهای برنامهدار ضرورت دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Typology of Academic Identity and its Relationship with the Intra-Academic Resources of Identification
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا همتی |
استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
مسعود کیانپور |
استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
شهناز اصلانی |
کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_84_3b4f6554bc69d930ebd2d3dea844bed6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-202731.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات