این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۳، شماره ۷، صفحات ۲۴۹-۲۷۰

عنوان فارسی نقش دین در جهت‌دهی به مصرف موسیقی (مطالعۀ موردی: دانشجویان دانشگاه مازندران)
چکیده فارسی مقاله هدف: پژوهش حاضر در پی بررسی اکتشافی نقش دین و دینداری دانشجویان در مصرف انواع مسئولیت‌پذیری گونه‌های موسیقایی بود. روش: پژوهش حاضر با استفاده از روش پیمایشی انجام شده است و داده‌ها با استفاده از پرسشنامه جمع‌آوری شده‌اند. حجم نمونۀ آماری از طریق فرمول کوکران، 373 نفر برآورد شد که به منظور افزایش دقت، به 400 نفر افزایش یافت. در این پژوهش از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای استفاده شده است. یافته‌ها: تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد دین می‌تواند افراد را از مصرف گونه‌های غربی مانند تکنو، رپ و هوی‌متال بازدارد و مصرف گونه‌هایی به ظاهر ایرانی که رنگ و بوی غربی دارد را محدود کند. نتیجه‌گیری:با توجه به وضعیت موجود، به نظر می‌رسد ارزشها، نمادها و انتقادهای دینی از ایدئولوژی مصرف‌گرایی بی‌حد و حصر و تجمّل‌گرایانه می‌تواند چاره‌ساز باشد. پژوهش حاضر نشان داد که دینداری می‌تواند در جهت‌دهی و بازدارندگی از مصرف بعضی از گونه‌های موسیقی، تأثیرگذار باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مصرف فرهنگی،دینداری،مصرف موسیقی،گونۀ موسیقایی،

عنوان انگلیسی Role of Religion in the Direction of Music Consumption(Case Study: Students of Mazandaran University)
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهرداد کاظمیان |


قربانعلی ابراهیمی |


زهرا همتی |



نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات