این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۲، شماره ۵، صفحات ۵۷۳-۶۰۲
عنوان فارسی
مطالعۀ کیفی و ارائۀ الگوی خودباوری ملی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور
چکیده فارسی مقاله
دستیابی به اهداف و چشماندازهای گروههای اجتماعی بزرگ، مانند ملتها، جز در پرتو برانگیختگی عزم جمعی و خودباوری ملی ممکن نیست. مقالۀ حاضر تلاش میکند مفهوم خودباوری ملی را در نظام آموزش عالی کشور بررسی کند. هدف: هدف از این پژوهش، یافتن عوامل مؤثر بر خودباوری ملی در نظام دانشگاهی کشور است.روش: روش مورد استفاده در این تحقیق، روش پژوهش کیفی است؛ برای گردآوری اطلاعات از ابزار مصاحبه و برای تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق از روش تحلیل تِم استفاده شده است. یافتهها: یافته های حاصل از 25 مصاحبۀ انجام گرفته با 13 عضو هیات علمی و 12 دانشجوی تحصیلات تکمیلی، نشاندهندۀ 9 تِم اصلی است که بر خودباوری ملی مؤثرند و عبارتند از: تجارب پیشین، اعتماد به توانایی و برنامههای سیاستگذاران، نهادی شدن چشمانداز، مقایسه با رقبا، جمعگرایی درونگروهی و جمعگرایی نهادی، مشارکت دانشگاه در امور جامعه، انگیزههای مادی در آموزش عالی، استقلال دانشگاهی و هویت دانشگاهی. نتیجهگیری: نتایج تحقیق نشاندهندۀ آن است که منابع شکلگیری و عوامل مؤثر بر خودباوری در سطوح جمعی، مشابه سطح فردی نیستند. از این رو، خودباوری در سطح آموزش عالی و نظامهای دانشگاهی، متفاوت از مفهوم خودباوری در سطوح فردی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Qualitative Research and Model of National Self-Esteem in Universities and Higher Education Centers
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمزه خواستار |
آرین قلی پور |
علی اصغر پور عزت | ali asghar
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات