این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۳۲، شماره ۱، صفحات ۲۷-۵۴

عنوان فارسی الگوی شراکت عمومی ـ خصوصی در بخش خدمات دولتی
چکیده فارسی مقاله شراکت عمومی ـ خصوصی، روشی نو برای گسترش و ارتقای خدمات دولتی با همکاری بخش خصوصی است که باید در ایران مورد توجه بیش‏تر قرار گیرد. این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موثر در موفقیت شراکت عمومی ـ خصوصی و ارائه الگوی آن در بخش خدمات دولتی ایران اجرا شده است. در این پژوهش، ابزار جمع ‏آوری اطلاعات، پرسشنامه است و تمام پروژه‏ های شراکت عمومی ـ خصوصی در شهر تهران به عنوان واحد تحلیل در نظر گرفته شده‏ اند. داده‏ های جمع ‏آوری‏ شده با استفاده از تکنیک تحلیل عاملی اکتشافی و رگرسیون چندمتغیره تحلیل شده ‏اند. نتایج تحلیل نشان می‏ دهد که پنج دسته عوامل بر موفقیت شراکت عمومی ـ خصوصی تاثیرگذار هستند: مدیریت مطلوب، اعتمادسازی، استفاده از اطلاعات و دانش، توجه به منافع مردم، و تامین مالی. مبتنی بر نتایج، مدیریت مطلوب، بیش‏ترین تاثیر و تامین مالی کم‏ترین تاثیر را بر موفقیت شراکت عمومی ـ خصوصی دارند. همچنین، میزان موفقیت شراکت عمومی ـ خصوصی پایین ‏تر از میانگین نظری است. منطبق بر یافته‏ ها، برای موفقیت شراکت عمومی ـ خصوصی در ایران باید به این پنج عامل کلیدی توجه ویژه داشت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Model for Public-Private Partnership in the Public Services Sector
چکیده انگلیسی مقاله Public-private partnership is a new way to expand public services through the private sector, which should be increasingly taken into consideration in Iran. This research aims at identifying effective factors in the success of public-private partnership and providing a model for the public services sector in Iran. The data collection tool was a questionnaire and the analytical unit and the statistical population of the study were all public-private partnership projects in Tehran. The collected data were analyzed using exploratory factor analysis and multivariate regression. Results show that five categories of factors affect the success of a public-private partnership, which include: optimal management, trust building, information and knowledge use, attention to the interests of the people and financing. Based on the findings, the optimal management factor has the greatest impact and financing factor has the least impact on the success of the public-private partnership. Also, the rate of success for the public-private partnership is lower than the theoretical average. According to the findings, in order for public-private partnership to succeed in Iran, it is necessary to pay special attention to these five key factors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امیرحسن زارعی رهرو | Amirhassan Zarei-Rahro
Faculty of Management of Economics, Islamic Azad University, Science and Research Branch, Tehran, Iran.
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران، تهران، ایران

حبیب اله طاهرپور کلانتری | Habibollah Taherpour-Kalantari
Institute for Management and Planning Studies, Tehran, Iran.
موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، تهران، ایران

رضا نجف بیگی | Reza Najaf-Beigi
Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-3285-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-2031154.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات