این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۳۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تدوین مدل سنجش شایستگیهای عام مدیران در بانکهای دولتی ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این مقاله، ارائه روشی نظاممند در تدوین و اعتباردهی یک مدل شایستگی و تهیه سنجهای برای اندازهگیری شایستگی مدیرانی است که در بانکهای دولتی ایران در سه سطح پایه، میانی و ارشد فعالیت میکنند. برای رسیدن به این هدف، از رویکرد آمیخته استفادهشده است، با مطالعۀ و نظرسنجی 100 نفر از مدیران بانکهای دولتی ایران از طریق پرسشنامه و مصاحبههای عمیق نتایج به ما نشان میدهند که برای سنجش شایستگی مدیران بانکهای دولتی بایست 111 شاخص شایستگی ضریب دار در قالب پنج بعد که شامل ابعاد 1- فردی–شخصیتی 2-فردی-ذهنی (شناختی) 3- بین فردی (اجتماعی) 4- سازمانی 5- مدیریتی و نیز شانزده مؤلفه که شامل پایبندی به ارزشها و اخلاقیات، اعتبار شخصیتی، عملگرایی، توان تفکر و تحلیل، یادگیرندگی، فراشایستگی، ارتباطات مؤثر، قابلیت مذاکره، قابلیت کار جمعی، دانش و مهارت عمومی، دانش تخصصی، بازاریابی و مشتری مداری، هدایتگری استراتژیک، اداره کردن واحد کاری، مدیریت افراد و مهارتهای بنیادین مدیریت است مدنظر قرار گیرد. این پژوهش دارای راهکارها و توصیههای مدیریتی و پژوهشی است ، بطوریکه بتوان بر مبنای آن فرآیندهای مدیریت مبتنی بر شایستگی را در بانک های دولتی ایران مستقر نمود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
"Developing a model for assessing managers, general competencies in Iranian state-owned banks"
چکیده انگلیسی مقاله
The main objective of this study is to propose a systematic way of developing and validating a model of competency and provide an instrument for measuring state-owned banks managers who work in of Iran at three levels: basic, intermediate, and senior. To achieve this goal, the qualitative research approach of the foundation data has been used, so that the first literature and research background- emphasizing on three groups of core, professional and managerial competencies- and along with legal documents of the country, under the theme analysis And a set of competencies was identified and after a deep interview phase in a semi-structured questionnaire and thematic analysis on it, the modifications were made and the expert's view of how clustering of competencies would eventually be a set of classified competencies Then, conducts a questionnaire- based survey to collect data to establish and validate a basic model from banking experts.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
assessment model, managers competency, state banks
نویسندگان مقاله
علی جهانگیری | ali JAHANGIRI
علی احتشام | ali ehtesham
محمود شیرارزی |
محمد زاهدی |
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-3217-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات