این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۳۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تدوین مدل سنجش شایستگی‌های عام مدیران در بانک‌های دولتی ایران
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این مقاله، ارائه روشی نظام‌مند در تدوین و اعتباردهی یک مدل شایستگی و تهیه سنجه‌ای برای اندازه‌گیری شایستگی مدیرانی است که در بانک‌های دولتی ایران در سه سطح پایه، میانی و ارشد فعالیت می‌کنند. برای رسیدن به این هدف، از رویکرد آمیخته استفاده‌شده است، با مطالعۀ و نظرسنجی 100 نفر از مدیران بانک‏های دولتی ایران از طریق پرسشنامه و مصاحبه‏های عمیق نتایج به ما نشان می‏دهند که برای سنجش شایستگی مدیران بانک‌های دولتی بایست 111 شاخص شایستگی ضریب دار در قالب پنج بعد که شامل ابعاد 1- فردی–شخصیتی 2-فردی-ذهنی (شناختی) 3- بین فردی (اجتماعی) 4- سازمانی 5- مدیریتی و نیز شانزده مؤلفه که شامل پایبندی به ارزش‌ها و اخلاقیات، اعتبار شخصیتی، عمل‌گرایی، توان تفکر و تحلیل، یادگیرندگی، فراشایستگی، ارتباطات مؤثر، قابلیت مذاکره، قابلیت کار جمعی، دانش و مهارت عمومی، دانش تخصصی، بازاریابی و مشتری مداری، هدایت‌گری استراتژیک، اداره کردن واحد کاری، مدیریت افراد و مهارت‌های بنیادین مدیریت است مدنظر قرار گیرد. این پژوهش دارای راهکارها و توصیه‏های مدیریتی و پژوهشی است ، بطوریکه بتوان بر مبنای آن فرآیندهای مدیریت مبتنی بر شایستگی را در بانک های دولتی ایران مستقر نمود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی "Developing a model for assessing managers, general competencies in Iranian state-owned banks"
چکیده انگلیسی مقاله The main objective of this study is to propose a systematic way of developing and validating a model of competency and provide an instrument for measuring state-owned banks managers who work in of Iran at three levels: basic, intermediate, and senior. To achieve this goal, the qualitative research approach of the foundation data has been used, so that the first literature and research background- emphasizing on three groups of core, professional and managerial competencies- and along with legal documents of the country, under the theme analysis And a set of competencies was identified and after a deep interview phase in a semi-structured questionnaire and thematic analysis on it, the modifications were made and the expert's view of how clustering of competencies would eventually be a set of classified competencies Then, conducts a questionnaire- based survey to collect data to establish and validate a basic  model from banking experts.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله assessment model, managers competency, state banks

نویسندگان مقاله علی جهانگیری | ali JAHANGIRI


علی احتشام | ali ehtesham


محمود شیرارزی |


محمد زاهدی |



نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-3217-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات