این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۹، شماره ۳۱، صفحات ۲۵۱-۲۷۰

عنوان فارسی تفکیک جنسیتی در فضاهای دانشگاهی؛ نسبت‌سنجی دیدگاهها با آموزه‌های دینی
چکیده فارسی مقاله چکیده هدف: این پژوهش، به منظور جمع‌آوری و تحلیل دیدگاههای صاحب‌نظران دربارۀ نگاه دین به تفکیک جنسیتی و ایجاد فضاهای ویژۀ مردان و زنان در دانشگاهها انجام شده است. روش: داده‌ها به روش کتابخانه‌ای و با نگاه توصیفی تحلیلی از کتب و مقالات مرتبط با موضوع، جمع‌آوری‌شده و در آمایش نظرات، پنج دیدگاه غالب در این موضوع طرح و تبیین شده است. در بخش تحلیلی دیدگاهها، عدم نگاه جامع به ادله و طولی بودن دستورات شرع و همچنین عدم در نظر گرفتن عناصر و ویژگی‌های تحدیدکننده موضوع، به‌عنوان نکات قابل نقد، مطرح‌شده است. یافته‌ها و نتیجه‌گیری: با در نظر گرفتن ملاحظاتی، طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاهها قابلیت اجرا دارد و همچنین از اهمیت و منطق لازم در نگاه شرع و عقل برخوردار است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله واژگان کلیدی، تفکیک جنسیتی، دانشجو، آموزش عالی،

عنوان انگلیسی Single Sex Education in Universities (Views of Scholars on the Viewpoint of Religion)
چکیده انگلیسی مقاله Objectives:This research is conducted to collect and analyze the views of scholars on the viewpoint of religion by single sex education and the creation of special spaces for men and women at universities. Method:  The data is collected through library method and from books and articles related to the subject, collected, coded and compared and finalized in the final views of the comments; five dominant views in this topic are designed and explained. In the analytical section of the views, the lacks of comprehensive look at the arguments, as well as the lack of consideration of the elements and characteristics of the subject matter, have been raised as criticisms.  Results and Conclusion: Finally, it has come to the conclusion that considering the considerations, this plan is capable of performing and also has the importance and logic necessary in the eyes of the Shari'a and intellect.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Key words, single sex, student, higher education

نویسندگان مقاله محسن کهتری |
دکتری مدرّسی معارف اسلامی، گرایش اخلاق اسلامی. دانشکده معارف و اندیشۀ اسلامی دانشگاه تهران

جعفر گل‌محمدی |
دکتری مدرّسی معارف اسلامی(اخلاق اسلامی) از دانشگاه تهران، استاد یار دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران.

حمیدرضا میرعظیمی |
دکتری عرفان اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و سطح4 حوزوی - خبرگان بدون مدرک، استاد یار دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران.


نشانی اینترنتی http://ciu.nahad.ir/article_669_34b90dc3f083ac1bade45f4df845cb12.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-2047713.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات