این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۱-۱۰

عنوان فارسی بررسی اثر بازاریابی رسانه های اجتماعی بر پاسخ مصرف کننده محصولات ورزشی با میانجی‌گری ارزش ویژه برند
چکیده فارسی مقاله رسانه اجتماعی پدیده‌ جدیدی است که در آن مصرف کنندگان تجارب، نظرات و نگرش های خود را از برندها و محصولات مختلف به وسیله کانال‌ها و ابزارهای آنلاین به اشتراک می‌گذارند. امروزه رسانه های اجتماعی و بازاریابی شکل گرفته در بستر آن بیش از پیش برای سازمان‌ها اهمیت پیدا کرده است به طوریکه سازمان‌های تولید کننده محصولات ورزشی نیز از آن مستثنی نمی باشند. با این وجود تحقیقات کمی به بررسی نقش ارزش ویژه برند در زمینه بازاریابی محصولات ورزشی از طریق رسانه های اجتماعی پرداخته اند. هدف از این پژوهش بررسی اثر بازاریابی رسانه های اجتماعی بر پاسخ مصرف کننده کالاهای ورزشی با میانجی‌گری ارزش ویژه برند می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش متشکل از دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی می باشند که از تلگرام استفاده می کنند. برای انتخاب نمونه از نمونه‌گیری دردسترس استفاده و تعداد 195 پرسشنامه جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) و با استفاده از نرم افزار Smart PLS انجام گرفت. یافته‌ها نشان داد که تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند و پاسخ مصرف کننده اثر گذار است و هم چنین ارزش ویژه برند بر پاسخ مصرف کننده تاثیر گذاشته و ارزش ویژه برند نیز اثر تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر پاسخ مصرف کننده را میانجی گری می کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of Social media marketing efforts on the Sport Products consumer response by mediating brand equity
چکیده انگلیسی مقاله Social media is a new phenomenon in which consumers share their experiences, opinions and attitudes from brands and products through channels and online tools. Today, social media and marketing have become more important to organizations than ever before that organizations producing sports products are not excluded. The purpose of this study was to investigate the effect of social media marketing efforts on the sport products consumer response by mediating brand equity. The statistical population of this research is Kharazmi University students who use the telegram. A random sampling was used to select the sample and 195 questionnaires were distributed. Structural Equation Modeling (SEM) and Smart PLS software were used to analyze the data and the effect of variables was investigated. The findings showed that social media marketing efforts affect brand equity and consumer responses, as well as brand equity has affected consumer responses, and brand equity is also mediate the effect of social media marketing efforts on consumer responses.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فاطمه جاویدی |
دانشگاه حضرت معصومه (س)

سید محمد باقر جعفری |
استادیار پردیس فارابی دانشگاه تهران

کریم گل محمدی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی

محمد سمیعی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه خوارزمی


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات