این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
اندیشه نوین دینی
، جلد ۷، شماره ۲۶، صفحات ۱۴۳-۱۶۴
عنوان فارسی
کاوشهایی در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بر مبنای شماری از دیدگاههای معرفتشناختی صدرالمتألهین
چکیده فارسی مقاله
«فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی» یکی از علوم فلسفی اسلامی است که با روش تعقلی به بازشناخت و بازنگاشت منظم بنیانهای فلسفی و نظری تعلیم و تربیت اسلامی، از یکسو، و استنتاج و استنباط مدلولهای تربیتی متناسب با آنها از سوی دیگر، میپردازد. با توجه به تقدم معرفتشناسی بر جهانشناسی و انسانشناسی، و نیز ابداعی و ابتکاری بودن بخش مهمی از فلسفه حکیم صدرالمتألهین شیرازی و جامعیت و فراگیری آن در مقایسه با حکمتهای مشایی و اشراقی، در این مقاله، کوشش منظمی به عمل آمده است تا شماری از مهمترین دیدگاههای معرفتشناختی فلسفه صدرایی استخراج، و بهصورت منظم طبقهبندی و تدوین شده، آنگاه مدلولهای تربیتی این دیدگاهها، در قالب اصول تربیتی، استنباط و معرفی شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Some studies on Islamic philosophy of education on the basis of some epistemological views of Sadr al-Muta'allihin
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید بهشتی | Saeid Beheshti
دانشگاه علامه طباطبایی
نشانی اینترنتی
http://andishe.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-33-5&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/624/article-624-2051826.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات