این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۷، شماره ۴، صفحات ۵۳۱-۵۴۷
عنوان فارسی
نقش واسطهای خودتوسعهای در رابطۀ خودآگاهی و عملکرد شغلی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف تبیین نقش واسطهای خودتوسعهای در رابطه خودآگاهی و عملکرد شغلی صورت گرفت. روش پژوهش توصیفی ـ همبستگی و روش تحلیل مدلیابی معادلات ساختاری بود. جامعه پژوهش کارکنان مدارس دولتی ناحیه 1 شهرری به تعداد 2200 نفر بود که با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران و روش نمونهگیری تصادفی طبقهای با اختصاص متناسب 150 پرسشنامه معتبر جمعآوری شد. از پرسشنامههای خودآگاهی مقیمی (1390) با پایایی 85/0=α، خودتوسعهای ابیلی و مزاری (1393) با پایایی 87/0=α، و عملکرد شغلی بیرن و همکارانش (2005) و کونوی (1999) با پایایی 87/0=α استفاده شد. بررسی مدل پژوهش نشان از برازش مناسب آن با دادهها داشت. بر این اساس، خودآگاهی بر خودتوسعهای (76/0=γ) و خودتوسعهای بر عملکرد شغلی (57/0=β) تأثیرگذار است. همچنین خودآگاهی با میانجیگری خودتوسعهای بر عملکرد شغلی (38/0=γ) تأثیرگذار است. نهایتاً، خودآگاهی به طور مستقیم بر عملکرد شغلی (49/0=γ) تأثیرگذار است. به طور خلاصه، میتوان گفت خودآگاهی با تأثیر بر خودتوسعهای عملکرد شغلی بهتری را به ارمغان خواهد آورد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خودآگاهی، خودتوسعهای، عملکرد شغلی، کارکنان،
عنوان انگلیسی
The Mediating Role of Self-Development on the Relationship between Self-Awareness and Job Performance
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims at explaining the mediating role of self-development on the relationship between self-awareness and job performance. The research method was descriptive and correlational which was followed with SEM analysis method. The research population was comprised of the 2200 staff of the public schools in the district one of Shahr-e Ray. Using Cochran sampling formula and stratified random sampling method, 150 valid questionnaires were collected. The self-awareness questionnaire of Moghimi with the reliability rate of α= 0/85, the self-development questionnaire of Abili and Mazari with the reliability rate of α= 0/87, and the job performance questionnaire of Byrne et al (2005) and Conway with the reliability rate of α = 0/87 were used to collect data. The test of the research model showed that it fitted the data. So self-awareness (γ=0/76) has an impact on self-development, and self-development on job performance (β=0/57). Also, self-awareness withthe mediation of self-development has an impact on job performance (γ=0/38). Finally, self-awareness has a direct impact on job performance (γ=0/49). In summary, self-awareness will bring about better job performance due to its impact on self-development.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Self-awareness, Self-development, Job performance, Employees
نویسندگان مقاله
محمدعلی گودرزی |
استادیار، جهاد دانشگاهی، تهران، ایران
ابراهیم مزاری |
دانشجوی دکتری، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
کبری خباره |
دانشجوی دکتری، دانشکدة مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_73692_e62697785273e3a53c66b35aecf54923.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-2052539.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات