این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۷، شماره ۴، صفحات ۶۳۹-۶۶۰

عنوان فارسی شناخت نقش محافل کاری در توسعۀ دانش مدیریت منابع انسانی
چکیده فارسی مقاله یکی از استراتژی‏های مهم‏ مدیریت ‏دانش ایجاد محافل کاری است که به صورت بنیادی خلق و تسهیم دانش، یادگیری، و تغییر را در سازمان‏ها هدایت می‏کنند. از طرفی گسترش ابزار‏های فناوری‏ اطلاعات و ارتباطات و ابزار‏های وب 2 باعث فراهم شدن بستری برای شکل‌گیری نوع جدیدی از محافل کاری، تحت عنوان محافل کاری مجازی، شده است که به شکلی منعطف باعث همکاری و به‌اشتراک‏گذاری بهترین اقدامات و توسعه حرفه‏ای در سازمان می‏شود. هدف این پژوهش شناخت نقش محافل کاری مجازی در توسعه دانش مدیریت منابع انسانی بود. پژوهش به روش کیفی، مبتنی بر تحلیل تم، با استفاده از ابزار مصاحبه در محفل مجازی مدیران حرفه‌ای منابع انسانی انجام شد. نمونه‌گیری به روش هدفمند و قضاوتی بود که بر مبنای آن 16 مصاحبه با خبرگان محفل کاری مجازی مدیران حرفه‏ای منابع انسانی صورت گرفت. نتایج پژوهش به شناسایی 33 تم فرعی و شش تم اصلی در دو محور فردی (نگرشی، دانشی، مهارتی، انگیزشی) و سازمانی (توسعه محفلی منابع انسانی برای مدیران و کارکرد منابع انسانی محفلی برای سازمان) منجر شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تحلیل تِم، محافل کاری، محافل کاری مجازی، مدیریت منابع انسانی،

عنوان انگلیسی Identifying the Role of the Communities of Practice in the Development of Human Resource Management Knowledge
چکیده انگلیسی مقاله One of the most important knowledge management strategies is the community of practices (COPs) that fundamentally direct the creation and sharing of knowledge, learning, and change in the organizations. The advent of information and communication technology (ICT)  along with Web 2.0 tools have provided a platform that has formed a new kind of community of practice called Virtual community of practice, which provides a flexible way of collaboration, sharing best practices, and professional development in the organization. The aim of this study was to identify the role of the virtual communities of practice in the development of human resource management knowledge. The study was qualitative, in which the sample was selected using judgmental and purposive sampling. Consequently, 16 interviews were carried out with the community of HR Professional Managers who were the core members of the community. The data went through thematic analysis. As a result, thirty three sub-themes and 6 main themes were identified which were classified as individual (attitude, knowledge, skill, and motivation) and organizational (the development of HRM knowledge for managers through the community of practice and the use of HRM for the organization through the community of practice).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عارفه بهرامی فولاد |
کارشناس‌ارشد، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران

رضا طهماسبی |
استادیار، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران


نشانی اینترنتی https://jomc.ut.ac.ir/article_73697_d2688e17095788723beb9bf0e0fe454b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-2052544.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات