این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۷، شماره ۴، صفحات ۶۶۱-۶۸۶

عنوان فارسی طراحی الگوی برنامۀ درسی با رویکرد خدمات‌محور در سازمان‌ها برای دانشجویان
چکیده فارسی مقاله در پژوهش حاضر پژوهشگران درصدد بودند الگوی پیشنهادی برنامه درسی خدمات‌محور را برای دروس دانشگاهی طراحی کنند. پژوهش با استفاده از روش‌های پژوهش کیفی به منظور پاسخگویی به سه سؤال اساسی شکل گرفت. سؤال اول، مبنی بر تبیین مبانی برنامه درسی خدمات‌محور، با استفاده از روش پژوهش اسنادی‌ـ استنتاجی پاسخ داده شد. در ادامه، عناصر اساسی برنامه درسی خدمات‌محور شامل اهداف، محتوا، رویکردهای یاددهی‌ـ یادگیری، و ارزشیابی با استفاده از مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و تحلیل داده‌های حاصل تبیین شد. در نهایت، با بهره‌گیری از روش پژوهش نظریه‌ای، الگوی پیشنهادی برنامه درسی خدمات‌محور طراحی شد؛ بدین منظور که دانشجویانی مسئولیت‌پذیر و کارآمد در محیط کاری و جامعه تربیت شوند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش عالی، الگو، برنامه درسی، سازمان‌ها، یادگیری خدمات‌محور،

عنوان انگلیسی Designing a Curriculum Pattern via Service Learning Approach in Organizations for Students
چکیده انگلیسی مقاله The present study tried to design and develop a curriculum pattern based on service learning approach for university courses. The qualitative research is used to answer the essential questions. The first research question which regards the specification of the principles of service learning approach is addressed utilizing documentary-inductive research method. Then, the essential elements of service learning curriculum such as purposes, content, teaching-learning approaches, and assessment were determined using semi-structured interviews and the analysis of obtained data. Finally, using the theoretical research method, the proposed curriculum pattern based on service learning approach was developed to train students who are responsible and effective in the workplace and the society.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله الهه قاسم‌پور خوشرودی |
دانشجوی دکتری، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایران

فائزه ناطقی |
استادیار، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایران

مهناز جلالوندی |
استادیار، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایران


نشانی اینترنتی https://jomc.ut.ac.ir/article_73698_5d91952719a4082d137368a2c14632ff.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-2052545.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات