این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم پیراپزشکی و توانبخشی، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۸۸-۱۰۱

عنوان فارسی مروری بر شواهد مربوط به آغاز فراگیری زبان در دوران جنینی
چکیده فارسی مقاله هدف: تکنیک ­ها و نظریه ­های جدید پژوهشی روی جنین/نوزاد این گونه مطرح کردند که فراگیری زبان در دنیای مایع رحمی آغاز می­شود و در سراسر زندگی ادامه می ­یابد. این پژوهش، مروری است بر پژوهش­ هایی که به بررسی پاسخ جنین به محرکات شنیداری، شواهد فراگیری زبان در دوران جنینی و روش­ های بررسی این موارد در جنین پرداخته اند. روش بررسی: در این مطالعه مروری، عنوان و چکیده تمامی مقالات منتشر شده در پایگاه­ های اطلاعاتیWeb of science، Google scholar، Scopus و PubMed از سال 1980 تا 2018 برای یافتن مقالات مرتبط با وجود، شکل گیری و رشد و تحول مهارت های پیش ­زبانی در جنین و نوزاد مورد جستجو قرار گرفتند. در نتیجه این جستجوی جامع، 106مقاله به دست آمد که پس از مطالعه دقیق چکیده آن ها، 52 مقاله که با اهداف مطالعه حاضر انطباق کامل داشتند، برای نگارش مقاله حاضر مورد استفاده قرار گرفتند. یافته ­ها: تغییر در الگوی مکیدن و ضربان قلب نوزاد یا جنین و انواع دیگری از مقیاس ­های رفتاری، روش­ هایی هستند که نشان می ­دهند جنین انسان می ­تواند صدای انسان و زبانی را که در معرض آن قرار گرفته به خاطر سپرده و بازشناسی کند. در واقع، با توسعه مهارت­ های شنیداری طی نیمه دوم بارداری، اولین تجارب جنین از زبان گفتاری شکل می ­گیرند. نتیجه گیری: نوا و ریتم پیام گفتاری، نقش مرکزی در فراگیری اولیه زبان بازی می­کنند و چنین اطلاعاتی برای جنین­ در دسترس است و توسط سیستم شنیداری جنین پردازش می ­شود، در نتیجه مغز جنین در زمان نزدیک به تولد واقعاً می ­تواند بیشتر جنبه­ های اصلی زبان را درک کند و فرا بگیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله گفتار، زبان، ادراک، جنین، تکامل

عنوان انگلیسی A Review of the Evidence for the Beginning of Language Learning in Fetal Life
چکیده انگلیسی مقاله Purpose: New research techniques and theories on fetus/infant have suggested that language learning begins in the fluid world of the uterine and it continues throughout the life. This study is a review on studies that examine the fetus response to auditory stimulus, evidence of language learning during the fetal life, and methods for examining these cases in the fetus. Methods: The title and abstract of all published articles from 1980 to 2018 in databases including Web of Science, Google Scholar, Scopus and PubMed were searched to find the articles that were related to the existence, formation, and development of pre-linguistic skills in the fetuses and infants. As a result of this comprehensive search, 106 articles were found. After careful investigation of their abstracts, 52 articles that were completely compatible with the study objectives were included and used to write the article. Results: Methods including change in the pattern of sucking and heart rate of the infant/fetus, and other types of behavioral scales have shown that the human fetus can remember and recognize the previously exposed human voices and language. In fact, by developing auditory skills during the second half of pregnancy, the first fetus experiences of the spoken language are formed. Conclusion: Prosody and rhythm of speech have a central role in early language learning, and such information are available to fetus and is processed by the auditory system. Therefore, the fetal brain can really understand and learn most of the main aspects of the language at near-birth.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Speech, Language, Perception, fetus, Development

نویسندگان مقاله زینب شریفیان | Z Sharifian
Department of Speech Therapy, School of Paramedical Sciences, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran.
کارشناس ارشد گفتاردرمانی، دانشکده علوم پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

تکتم مالکی شاه محمود | T Maleki Shahmahmood
Department of Speech Therapy, School of Paramedical Sciences, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran.
استادیار گروه گفتاردرمانی، دانشکده علوم پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

فاطمه حارث آبادی | F Haresabadi
Department of Speech Therapy, School of Paramedical Sciences, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran.
استادیار گروه گفتاردرمانی، دانشکده علوم پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران


نشانی اینترنتی http://jpsr.mums.ac.ir/article_14098.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/304/article-304-2061209.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقاله مروری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات